כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יכול לפגוע בביטחון"

סטודנטית לצילום ב'בצלאל' נעצרה בשל עבודת הגמר

סטודנטית ב'בצלאל' ' נחקרה במשך 7 שעות לאחר שצילמה את מצלמת האבטחה שנמצאת מעל ביתה בעיר העתיקה בירושלים | המשטרה: "הצילום יכול לפגוע בביטחון"

סטודנטית לצילום ב'בצלאל' נעצרה בשל עבודת הגמר
מצלמת אבטחה צילום: Pixabay

תושבת מזרח העיר ירושלים החליטה, כחלק מפרויקט הגמר שלה בתואר הראשון, לצלם את מצלמות האבטחה המשטרתיות המוצבות מעל בית המשפחה בערי העתיקה. לדבריה, הפרויקט עוסק ב"אופנים השונים שבהם העין האנושית פוגשת את העין הטכנולוגית".

לפני כשבועיים היא נעצרה, יחד עם סטודנט נוסף, בחשד ל"התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור" כך פורסם בYNET. במטרה לאמת את גרסתה כי מדובר בפרויקט לצורך עבודת הגמר שלה בתואר הוזמנה לתשאול המרצה שלה.

לאחר חקירה שנשכה שבע שעות, הוחלט להרחיק את השניים למשך 15 יום מהעיר העתיקה. במהלך דיון על צמצום מספר הימים בהם הם מורחקים מהעיר העתיקה, אמר נציג המשטרה כי "לצלם את המצלמות של המשטרה בעיר העתיקה, גם לצורך פרויקט, יכול לפגוע בביטחון".

לאחר אותו אירוע חריג, שיגר נשיא בצלאל, פרופ' עדי שטרן, מכתב למשטרה. במכתבו הוא כותב כי הסטודנטית היא משתייכת לשנה ד' במחלקה לצילום בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים: "פרויקט הגמר שלה עוסק בראייה, בהתבוננות ובאופנים השונים שבהם העין האנושית פוגשת את העין הטכנולוגית. היא צילמה יחד עם האסיסטנט שאיתו היא עובדת את המצלמה שמעל ביתה במטרה ליצור דיוקן אנושי למכשיר הצילום הטכנולוגי, נעצרה על ידי כוחות הביטחון ושתי מצלמות נלקחו ממנה".

הוא הוסיף, "למרות שעוד באותו הערב שוחררה, המצלמה והטלפונים שבהם הצילומים לפרויקט הגמר נלקחו ממנה. החומרים הנמצאים במצלמות הכרחיים להמשך פרויקט הגמר, ובלעדיהם לא תוכל י' להשלים את הפרויקט, להציגו ולסיים את התואר יחד עם בני המחזור שלה. נודה לשחרור המצלמה במיידי, על מנת לאפשר לה לסיים את המטלה האחרונה שנותרה לה לסיום התואר האקדמי".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שני החשודים עוכבו לחקירה במשטרה לאחר שצילמו את מצלמות האבטחה המותקנות בעיר העתיקה בירושלים. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות מעשיהם החריגים. בסיום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה בעניינם עודנה מתנהלת בימים אלו".

מזרח ירושלים בצלאל מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד