כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
צעד בריוני ומסוכן

החרם של שטראוס על ערוץ 14 צריך להדאיג את החרדים // דעה

החרם של חברת "שטראוס" על ערוץ 14 בעקבות הסערה שעוררה אמירתו של משתתף "הפטריוטים" הגיעה לאחר שהערוץ התנער לחלוטין מדבריו ואף הדיח אותו משידורי הערוץ ולכן מדובר במהלך בריוני נגד חופש הביטוי וצעד שצריך להדאיג גם את התקשורת החרדית. החברה, שרוצה להסיט את הדיון הציבורי מעליות המחירים החדות במוצריה, נצמדת באופן רשמי למחאת השמאל ומצפה להגנה מתקשורת המיינסטרים 

החרם של שטראוס על ערוץ 14 צריך להדאיג את החרדים // דעה
מפעל הממתקים של עלית צילום: דוד כהן, פלאש 90

ההודעה של חברת שטראוס, אחת מחברות המזון הגדולות בישראל, על הפסקת הפרסום ב"ערוץ 14" היא חוצפה ממדרגה ראשונה ואקט בריוני שנועד לכפות ערכים של צד אחד על צד אחר - ולכן צריך להדאיג מאוד את הציבור החרדי.

השריר שמפעילה חברת הענק נגד הערוץ הימני מגיע לאחר התקרית החריגה בה עו"ד ארי שמאי, משתתף בפאנל "הפטריוטים" שנחשבת תכנית הדגל של הערוץ, טען כי שופטי העליון צריכים להשוות את פסיקותיהם בטענה לחקיקה פרסונלית, וכמו שפסלו (שינו את תחולתו) של "חוק טבריה" בטענה שנחקק עבור מתמודד מסוים, כך גם צריך לקצוב את עונשו של יגאל עמיר רוצחו של רה"מ המנוח יצחק רבין, שיושב בכלא בלא אופק לשחרור בגלל חוק מיוחד שנחקק עבורו לאחר הרצח.

הקריאה של ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר

האמירה של שמאי היא פרובוקטיבית במהותה והשוואתו מקוממת: הרי כיצד ניתן להשוות בין רוצח מתועב שזעזע את מדינת ישראל וטלטל את יסודותיה, ולכן נדרש מהחברה להוקיע אותו לנצח ולדאוג שלא יראה עוד אור יום, לבין חקיקה פרסונלית שנועדה לסייע למקורב לפוליטיקאי לזכות בג'וב תוך קבלת "קיצור דרך" וייתרון בולט על פני המתמודדים האחרים.

אבל הצעד שנקטו בחברת "שטראוס" הוא חמור וצריך להדליק נורה אדומה אצל כל אדם בעל יושרה מינימלית. הרי "ערוץ 14" מיהר להתנער ולגנות את דבריו של שמאי מיד לאחר השידור ועורך הדין הפרובוקטיבי אף הורחק משידורי הערוץ. זהו צעד מבורך, חריג ומהיר שנקט בו הערוץ הימני מבלי להסס ובמקום לעודד אותו על כך בוחרת חברת המזון הגדולה בישראל דווקא לבחור צד, להצטרף למחנה מתנגדי הרפורמה ולהגביר את הפילוג בעם ישראל.

חברת שטראוס, מונופוליסטית בתחום המזון שלא היססה להעלות מחירים ולגזור קופונים על גבו של מעמד הביניים והמעמדות החלשים במדינה, חוברת לאליטה הישראלית שכעת מאוגדת נגד נתניהו וממשלתו בעקבות החקיקה המשפטית ומצפה להגנה מכלי התקשורת המובילים שתומכים במחאה על מלא.

מדובר בצעד מסוכן שבה ענקית מזון משתלטת על השיח במדינת ישראל ובאמצעות תקציבי הענק שלה כופה ערכים של צד מסוים על צד אחר. זהו אגרוף עוצמתי שעלול לפגוש בהמשך את התקשורת החרדית בשלל נושאים שעומדים על הפרק. לא תסכימו לגיוס בחורי ישיבה? אין פרסום; לא תסכימו לתחבורה ציבורית בשבת? תוחרמו. בשל כך, על הציבור החרדי לשקול את צעדיו מול החברה הבריונית הזאת וכל אחד שעומד מול מקררי ומדפי הסופר, חשוב שיזכור זאת. תחליפים כידוע, יש תמיד.

 

חברת שטראוס חרם חרם צרכני ארי שמאי ערוץ 14 הפטריוטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד