י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפיילוט במעיינות ימתין

הרחצה למגזר החרדי מתעכבת: ממתינים לאישור משרד המשפטים

תכף עם היציאה לימי בין הזמנים, במשרד לאיכות הסביבה הודיעו כי כבר השבוע תתאפשר רחצה בהפרדה בשמורות הטבע בשעות מוגדרות | מנגד, ברשות הטבע והגנים הבהירו כי לא יוכלו להתחיל בפיילוט ללא אישור משרד המשפטים | הפיילוט היה אמור להתקיים ב-2 שמורות מוגדרות

הרחצה למגזר החרדי מתעכבת: ממתינים לאישור משרד המשפטים
חרדים במעיין עין מבוע צילום: צילומסך

לאחר שבמשרד לאיכות הסביבה הודיעו הבוקר (שלישי) כי הפיילוט לבדיקת היתכנות של רחצה בהפרדה במעיינות ייצא לדרך כבר במהלך השבוע, בצורה של הרחבת שעות הפעילות של המעיינות כך שהשעות הנוספות ייועדו עבור רחצה בהפרדה, כעת מתברר כי עדיין אישור משרד המשפטים למהלך כך פורסם בYNET.

הפיילוט אמור להתחיל באתר 'עין חניה' שבהרי ירושלים וכן בשמורת הטבע עינות צוקים שסמוכה לים המלח בצורה שתבטיח שלא תהיה פגיעה בכלל הנופשים. עם זאת, ברשות הטבע והגנים הבהירו כי כל עוד לא ניתן אישור משרד המשפטים הם כי לא יוכלו להתניע את הפיילוט. "אנחנו ממתינים לראות אם יהיה אישור", אמרו גורמים ברשות הטבע והגנים.

פיילוט ההפרדה בשמורת עינות צוקים צפוי להתקיים בימים רביעי וחמישי בשעות 8:00-6:30 בבוקר. באתר עין חניה שנמצא בגן הלאומי נחל רפאים שבהרי יהודה, הפיילוט נקבע לימים ראשון ורביעי בשעות 20:00-17:00.

בתוך כך, ארגון ישראל חופשית שיגר מכתב התראה לפני עתירה נגד הפיילוט. אורי קידר מנכ"ל תנועת ישראל חופשית: "משפחות בישראל לא יקומו בבוקר ויחשבו אם היום מותר להם לבקר בשמורת הטבע בה הם מתכוונים לטייל, או שהיום זה היום בו ישנה הפרדה מגדרית. זו סיטואציה שאסור שתקרה. אנחנו נפעל באפיקים המשפטיים ובמקביל קוראים לציבור כולו, על משפחותיו, להגיע לשמורות מתי שהן פתוחות, ולהנות ממה שיש לאתרים להציע. אסור לנרמל הפרדה מגדרית וגם הפעם זה לא יעבור".

הפרדה המרחב הציבורי הפרדה מגדרית מעיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד