כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הפתרון הוא להיאבק

לפיד: "ממשלת אחדות תהיה ממשלת כניעה"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם פוסט בו נימק את סיבות התנגדותו לרעיון ממשלת האחדות שעלה לאחרונה, ואמר כי "זו לא תהיה ממשלת אחדות - זו תהיה ממשלת כניעה"

לפיד: "ממשלת אחדות תהיה ממשלת כניעה"
יאיר לפיד במליאה צילום: ערוץ כנסת

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם פוסט נרחב בפייסבוק, בו הגיב לקולות ולקריאות מצד מאנשי תקשורת ומובילי דעה בציבור הישראלי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, על רקע משבר הרפורמה.

בפוסט הביע לפיד התנגדות מוחלטת לרעיון, וטען כי הוא בעייתי. "גם אנשים טובים וערכיים מסתובבים בימים אלה ואומרים, "כבר עדיף ממשלת אחדות. שלפיד וגנץ ייכנסו במקום סמוטריץ' ובן גביר ונגמור את זה". מתוך הייאוש הגדול, זה נשמע להם כמו פתרון. אנחנו נכנס לממשלה, והמהומה המתישה תסתיים סוף סוף", כתב.

לפיד המשיך: "המילה "אחדות" תיעלם מהלקסיקון אחרי חמש דקות. אחר כך נהיה בתוך ממשלה שבראשה עומד נאשם מושחת, שמעדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה".

"זו הסיבה שיש עתיד לא תכנס לממשלה של נתניהו: כי אנחנו בפוליטיקה בגלל ערכים. כי אנחנו מאמינים בהגינות. כי הפתרון לממשלה שהורסת את המדינה הוא לא להצטרף אליה, אלא להיאבק בה. המדינה הזו זקוקה לריפוי כאוויר לנשימה, אבל כדי שזה יקרה הממשלה הרעה הזו צריכה להיעלם מן העולם", כך לדבריו.

עוד הוסיף: "אנחנו נרכין את ראשנו בפני ראש ממשלה שכולנו יודעים שהוא מאס בדמוקרטיה, שאין לו בעיה להסית ולפלג. מאותו רגע ואילך הכל יהיה רשום גם על שמנו. המונולוגים הגזעניים של דודי אמסלם הרי לא ייפסקו, אנחנו רק נצטרך לשבת שם ולהעמיד פנים שאנחנו מסכימים מפני שהוא יהיה השותף שלנו. יהיה כמובן "חוק גיוס" שיקרי ועלוב, שפשוט ישחרר את הצעירים החרדים מכל חובה, ואנחנו לא נדע להסביר לילדים שלנו למה אנחנו חלק מזה".

נזכיר כי לפני כיומיים פורסם סקר ב"ישראל היום" שהראה ש-35% מהציבור מעדיפים ממשלת אחדות לאומית, 27% מעדיפים ממשלת מרכז־שמאל ו־29% מעדיפים ממשלת ימין על מלא, כפי שהיא כיום.

ממשלת אחדות יאיר לפיד ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד