כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תקף את ממשל ביידן

ההצעה של דרשוביץ לנתניהו: "לעצור החקיקה לשנה, לכתוב חוקה"

המשפטן האמריקני הידוע פרופ' אלן דרשוביץ, אותו מעריך ראש הממשלה נתניהו, אמר הבוקר כי לפי דעתו יש להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית בשנה ו"לכתוב חוקה, סוף-סוף אחרי 75 שנה"

ההצעה של דרשוביץ לנתניהו: "לעצור החקיקה לשנה, לכתוב חוקה"
אלן דרשוביץ צילום: מתוך פייסבוק

המשפטן האמריקני פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד, שידוע כאחד אותו מעריך ראש הממשלה נתניהו במיוחד - אמר הבוקר (שלישי) ל"וינט" כי: "צריך לעצור את החקיקה, להשהות אותה לשנה ולכתוב חוקה, סוף-סוף אחרי 75 שנה".

דרשוביץ' נשאל באשר לטענת ראש הממשלה נתניהו לפיה הוא מאזן את בית המשפט: "אני מאמין לו, אני חושב שהוא השתמש במילה איזון שוב ושוב בשיחות שלו איתי ואני חושב שהוא מחפש איזון עכשיו. אולי הוא רואה את האיזון קצת שונה ממה שאני רואה כאיזון, אבל אני חושב שהוא כן מחפש אותו. אני לא חושב שהוא מנסה לבטל את בית המשפט העליון או להפוך את ישראל להונגריה או פולין. אני חושב שאולי הוא מנסה להפוך את ישראל למשהו קרוב יותר לארה"ב, שם יש מערכת של איזונים ובלמים".

דרשוביץ' הוסיף ותקף את ממשל ביידן על התערבותו בעניינים הפנימיים של ישראל: "הממשל בוושינגטון מתערב בעסק שהוא לגמרי עניין פנימי. זה לא עניין שביידן אמור להתערב בו או שהקהילה האירופית אמורה להיות מעורבת בו. ישראל יכולה לפתור את הבעיות שלה לבד, היא באמת לא צריכה את הלחץ מארה"ב וגם לא את עצתם של האירופאים. כולם יכולים לתת עצות, אבל בסופו של דבר הנושא צריך להיפתר על ידי הישראלים. ובישראל יש את אחת מקבוצות המשפטנים הטובות".

עוד הוסיף: "אני חושב שהעם בישראל יכול לפתור את זה, אבל זה צריך להיעשות בלי קיצוניות של שני הצדדים - אנחנו צריכים להעביר את הדיון לאמצע, למתונים. מי שהצליח לעשות את זה עד כה היה הנשיא הרצוג. אני חושב שהוא הנשיא הטוב ביותר לתקופה הזו של הפילוג הגדול שישראל נמצאת בו".

בית המשפט העליון אלן דרשוביץ הרפורמה המשפטית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד