כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שולט במלחמה

מאסק סירב להפעיל את הלוויינים ומנע מתקפה בקרים

ההחלטות של אילון מאסק פוגעות בתוכניות הקרב של אוקראינה. החברה שלו לא אישרה שימוש ברשת הלוויינים שלו לביצוע תקיפות נגד רוסיה. הגנרל האוקראיני הבכיר אמר למקבילו האמריקאי שהגישה שלהם ללוויין הוגבלה במספר הזדמנויות

מאסק סירב להפעיל את הלוויינים ומנע מתקפה בקרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אילון מאסק אילץ את אוקראינה לבטל תקיפת מל"ט ימית מתוכננת בים השחור בכך שסירב לתת גישה לרשת הלוויין שלו 'סטארלינק' (Starlink), כך על פי דיווח ב'טלגרף' הבריטי.

הצבא האוקראיני לא הצליח להטיס מרחוק מל"ט עמוס בחומרי נפץ לתוך ספינה רוסית בחצי האי קרים הכבושה בעקבות החלטת האיש העשיר בעולם.

מאסק, המיליארדר בן ה-52 אמר בעבר שהוא לא רוצה שסטארלינק תשמש לביצוע תקיפות התקפיות ארוכות טווח. הגנרל ולרי זלוז'ני, מנהיג הכוחות המזוינים של אוקראינה, היה מודאג מהסירוב של מאסק, ושוחח על כך עם מקבילו האמריקני, הגנרל מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, כך לפי ה'ניו יורק טיימס'.

הגנרל האוקראיני אמר לו שהגישה שלהם לסטארלינק הוגבלה במספר הזדמנויות. מסופי לוויין שנתרמו על ידי מאסק הפכו חיוניים לתקשורת הצבאית האוקראינית.

מיכאילו פודוליאק, יועץ לנשיאות אוקראינה, אמר ל'טלגרף': "הבעיה היא שבשלבים הקריטיים של המלחמה, אנו זקוקים נואשות לעצמאות מבצעית מוחלטת. כלומר, התלות של קבלת ההחלטות ויישומה חייבת להיות 100 אחוז. הסיכונים עבור הצבא שלנו גדולים מדי כאשר מהלך הפעולות ההתקפיות תלוי בנסיבות חיצוניות או בצדדים שלישיים".

קנת' רוט, מנכ"ל ארגון זכויות אדם לשעבר, אמר כי המבצעים הצבאיים של קייב "למעשה נחשפו, ולעיתים נדחו על ידי אילון מאסק, עם נאמנויותיו הפוליטיות הלא ברורות ואישיותו המוזרה".

אולריקה פרנקה, בכירה במועצה האירופית ליחסי חוץ, אמרה "זה לא משנה מה אתה מרגיש לגבי מאסק - לאף אדם לא צריך להיות את הכוח הזה". הוא הגביל את הגישה לסטארלינק במספר הזדמנויות במהלך המלחמה, כך על פי הדיווח של ב'ניו יורק טיימס'.

החלטות לסגור את הגישה לאינטרנט, כמו זו שהתקבלה כדי לחסום את התקיפות על צי הים השחור של רוסיה, יכולות להתקבל על ידי מאסק לבדו.

בפברואר הוא כתב בטוויטר: "אנחנו לא מאפשרים להשתמש ב-Starlink לתקיפות של מל"טים ארוכי טווח". אוקראינה השתמשה בצי של מל"טים ימיים כדי לפגוע במטרות רוסיות, ולאחרונה השתמשה בשניים מכלי השיט כדי להרוס קטע של גשר המחבר את קרים ליבשת רוסיה.

השליטה החד-צדדית של מאסק על מערכת סטארלינק היא זו שמעוררת פחד בממשלת אוקראינה, לאור ויכוחים פומביים עם פקידים בקייב. על חשיבות המערכת אמר פודוליאק: "זה חיוני. לכל הפחות, כדי לאזן את היכולות הרוסיות ולקבל פיקוד יעיל על קבוצות צבאיות גדולות".

לווינים אילון מאסק מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד