י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריה

אוניית המכולות הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמלי ישראל עגנה באשדוד

מדובר באונייה חדשה, שהושקה רק השנה, באורך של 400 מטרים (כמו ארבעה מגרשי כדורגל) וברוחב של 61.5 מטרים. קיבולת האונייה TEU היא 24 אלף ויש עליה כ-20 אלף מכולות | השיא הקודם נרשם בנובמבר שנה שעברה, כאשר את נמל הדרום פקדה אונייה המובילה כ-19 אלף מכולות והייתה עד אז לאונייה הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל

אוניית המכולות הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמלי ישראל עגנה באשדוד
נמל אשדוד צילום: משה שי, פלאש 90

אוניית המכולות הענקית MSC Nicola Mastro הגדולה ביותר שהגיעה אי פעם לנמלי ישראל, עגנה הבוקר (שלישי) בנמל הדרום באשדוד: אוניית הענק, הנושאת על סיפונה 20 אלף מכולות, הגיעה בהפלגה ישירה מנמל קינג עבדאללה שבערב הסעודית, דרך תעלת סואץ וקבעה שיא חדש מבחינת גודל אונייה וכמות מטענים שהנמלים יכולים לקלוט.

מדובר באונייה חדשה, שהושקה רק השנה, באורך של 400 מטרים (כמו ארבעה מגרשי כדורגל) וברוחב של 61.5 מטרים. קיבולת האונייה TEU היא 24 אלף ויש עליה כ-20 אלף מכולות.

השיא הקודם נרשם בנובמבר שנה שעברה, כאשר את נמל הדרום פקדה אונייה המובילה כ-19 אלף מכולות והייתה עד אז לאונייה הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל.

היום, כאמור נרשם שיא חדש כאשר אוניית המכולות מהגדולות ביותר בעולם, עגנה ברציף 28 בנמל הדרום וקבעה שיא חדש של כל הזמנים.

הגעתה של האונייה לנמל הדרום מהווה אבן דרך נוספת בחיבוריות הספנות של מדינת ישראל לעולם הרחב ואבן דרך נוספת הממחישה את נחישות משרד התחבורה למימוש חזון שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, להעמיד את נמלי ישראל בשורה אחת עם הגדולים בנמלי העולם, המסוגלים לשרת אוניה בסדר גודל שכזה.

גודלה של האונייה ועצם הגעתה משפיעים ללא ספק על מחירי ההובלה הימית לישראל, בעיקר בהיבט חיבורה הישיר של מדינת ישראל עם העולם- חיבוריות המונעת את הצורך בלוגיסטיקה מורכבת ויקרה לצרכן הישראלי, נחלתן של מדינות אחרות בעולם שלא השכילו להכין את תשתיותיהן בטרם עת בגידול האוניות.

 

 

אוניות נמל נמל אשדוד היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד