י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ייצוב קרנות המבוטחים"

הרעה בתנאי הביטוח: המבוטחים יפסידו אלפי שקלים

רשות ההון פרסמה טיוטת תקנות שמטרתן ייצוב הביטוח הסיעודי הקבוצתי לחברי קופות החולים, בו מבוטחים כ-4.6 מיליון אזרחים | בטיוטה שפורסמה להערות הציבור נקבע שתקופת ההמתנה בפוליסה תוארך מחודשיים לחצי שנה וכן תבוצע הפחתה בתגמולי הביטוח החודשיים, מסכום של כ-6,100 ש"ח לסכום של 5,500 ש"ח

מזומנים
מזומנים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

רשות שוק ההון פרסמה היום (1 באוגוסט 2023) טיוטת הוראות המסדירות את הכיסוי בביטוח הסיעודי הקבוצתי לחברי קופות החולים ומטרתן ייצוב קרנות המבוטחים המעניקות גיבוי לפוליסות לטווח ארוך. צעד זה מבוצע על רקע עליה משמעותית בשיעור התביעות המוגשות בביטוחים סיעודיים בשנים האחרונות. המהלך צפוי לסייע לייצוב קרנות המבוטחים ולאפשר את המשך שיווק הפוליסות לציבור.

כיום, מבוטחים במסגרת הביטוח הסיעודי הקבוצתי לחברי קופות החולים כ-4.6 מיליון אזרחים. הביטוח הסיעודי דרך קופות החולים מעניק פיצוי חודשי למבוטחים שנכנסו למצב סיעודי ולא מסוגלים לבצע פעולות יום יומיות באופן עצמאי. במסגרת הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים בקופות החולים, משולמים מדי שנה תגמולים בסך של כ-3 מיליארד ש"ח למבוטחים הנמצאים במצב סיעודי.

בשנים האחרונות ישנה מגמה של עליה בתביעות סיעוד. מספר התביעות המוגשות לביטוח הסיעודי הקבוצתי לחברי קופות החולים עלו בעשרות אחוזים. מגמה זו איננה ייחודית רק לישראל, ונובעת מסיבות שונות כגון התארכות תוחלת החיים של מטופלים סיעודיים והתפתחויות טכנולוגיות. בנוסף, על שיעורי התביעות הסיעודיות בישראל משפיעים גם גורמים נוספים כגון עליה בכמות האישורים לגמלת סיעוד בביטוח הלאומי, פעילותן של חברות למימוש זכויות, וכן עליה במודעות הציבור לכיסוי עצמו.

מכיוון שיציבותן של תוכניות הביטוח הסיעודי בקופות החולים מתבססת במידה רבה על קרנות מבוטחים שנצברו לאורך זמן, עליה משמעותית בכמות תביעות הביטוח עשויה לפגוע בזמינות הפוליסות ולפגוע ביכולתן לספק כיסוי ביטוחי למבוטחים.

בטיוטה שפורסמה להערות הציבור נקבע שתקופת ההמתנה בפוליסה תוארך מחודשיים לחצי שנה וכן תבוצע הפחתה בתגמולי הביטוח החודשיים, מסכום של כ-6,100 ש"ח לסכום של 5,500 ש"ח. גם לאחר הארכת תקופת ההמתנה, צפוי שמרבית התביעות בביטוח הסיעודי ישולמו, שכן חלק עיקרי בתביעות הוא לתקופות ארוכות יותר. יצוין שתגמולי הביטוח המשולמים על ידי פוליסת הסיעוד בקופת החולים מצטרפים לגמלת סיעוד המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לאזרחים הזכאים לכך.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל: "עם התארכות תוחלת החיים והתפתחויות המדעיות, גובר האתגר שלנו כחברה, לספק מענה הולם לאוכלוסיות הנקלעות למצב סיעודי. סוגית הביטוח הסיעודי היא סוגיה מורכבת שמלווה אותנו שנים רבות, ואף בעוצמה גוברת בשנים האחרונות. רשות שוק ההון פועלת באופן זהיר ואחראי על מנת להבטיח לאזרחי ישראל את המשך הנגישות לביטוח הסיעודי הקבוצתי באמצעות קופות החולים. צמצום מסוים בגובה הכיסוי הוא מהלך לא פשוט ברמת הפרט, אך הכרחי כדי לשמור על האינטרס הציבורי לכיסוי סיעודי הולם לעת זקנה. אנו מחויבים להמשיך לפעול יחד עם שותפינו בממשלה, ובשיח עם קופות החולים וחברות הביטוח על מנת לאפשר לאזרחי ישראל כיסוי ביטוחי הולם למקרה בו יקלעו למצב סיעודי."

 

ביטוח ביטוח לאומי מבוטחים מענק כספי חברות ביטוח הרעת תנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד