כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הודעה חריגה

הרמטכ"ל והשר נגד הח"כ: "ראוי לכל גינוי"

אחרי שח"כ אביחי בוארון מהליכוד האשים את אלוף פיקוד מרכז כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים", שר הביטחון והרמטכ"ל מגנים. הרצי הלוי: "מגנה את האמירה בכל תוקף, האלוף פוקס הוא מפקד לוחם ערכי ומצטיין וכל אמירה שמטילה דופי בשיקוליו ראויה לכל גינוי ואין לה שחר". גלנט: "התקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות"

ח"כ אביחי בוארון נואם בכנסת
ח"כ אביחי בוארון נואם בכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

דובר צה"ל מפרסם הודעה חריגה נגד חבר הכנסת אביחי בוארון מ'הליכוד' שהתבטא מוקדם יותר נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס. בהודעה נמסר: "הרמטכ"ל מגנה בכל תוקף את האמירה של חבר הכנסת אביחי בוארון כלפי מפקד פיקוד המרכז. האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

"כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר", לשון הודעת דו"צ.

גם שר הביטחון יואב גלנט גינה ואמר: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה״ל ע״י אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל".

מוקדם יותר הערב אמר ח"כ אביחי בוארון בראיון לרשת ב' אחרי הפיגוע במעלה אדומים שאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מתעדף פלסטינים על ישראלים: "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

בעקבות הסערה שעוררו דבריו, חה"כ אביחי בוארון מפרסם הבהרה:

בהמשך לדברים שאמרתי ברשת ב' ולמענה של אלוף מיל' ניצן אלון הריני להבהיר:

1. אני סמוך ובטוח שאלוף פקמז עושה לילות כימים בבטחון ישראל.
2. ככל גוף או נושא משרה בישראל גם אלוף פקמז חשוף לביקורת. ביקורת עניינית ומכבדת.
3. כזו היא הביקורת שמתחתי על פעילותו של פוקס בניהול גזרת איו"ש תחתיו בדגש על הכלת אוכלוסיית הרש"פ ואפשור תנועה חופשית של אוכלוסיה זו במרחב תוך חשיפת אזרחי ישראל תושבי יו"ש לסיכונים מיותרים. הכלה זו של האוכלוסיה הפלסטינית מבוססת על גישה לא נכונה של הכלה ושק"ד מוטעה.
4. צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה ולא מתייחסים לביקורת עצמה. בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית.
חבל שלא כך נעשה.

 

אביחי בוארון יהודה פוקס הרצי הלוי יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד