כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ייקבעו מקומות חדשים

באונסק"ו ממליצים להוסיף את ונציה לרשימת אתרי מורשת עולמית בסכנה

ונציה, המפורסמת בתעלות המים ובאתרי התרבות שלה, סובלת מזה שנים מפעילות תיירותית, ועכשיו באונסק"ו ממליצים להוסיף את ונציה לרשימת אתרי מורשת עולמית בסכנה. "מועצת העיר תקרא בעיון את ההחלטה המוצעת שפורסמה"

באונסק"ו ממליצים להוסיף את ונציה לרשימת אתרי מורשת עולמית בסכנה
סיור בונציה היפה צילום: מרדכי לובעצקי

מומחים בארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם אונסק"ו המליצו לכלול את ונציה ברשימת המורשת העולמית של הארגון כמקום בסכנה, וציינו כי איטליה אינה עושה מספיק כדי להגן על העיר מהשפעת שינויי האקלים והתיירות.

מומחי המרכז למורשת עולמית של אונסק"ו עורכים סקירה שוטפת של מעמדם של 1,157 אתרי מורשת עולמית הרשומים בארגון, וועדה של 21 מדינות חברות אונסק"ו תבדוק יותר מ-200 אתרים ותחליט אילו מהם להוסיף לרשימת המורשת בסכנה במהלך פגישה בריאד בספטמבר הקרוב.

לגבי כ-10 מהאתרים הללו, מומחים ממליצים למדינות החברות לכלול אותם ברשימת הסכנות, לרבות מרכז העיר האוקראינית אודסה, טימבוקטו במאלי וכמה אתרים בסוריה, עיראק ולוב. אתרים מומלצים נוספים לרשימת השנה הם קייב ולבוב, אוקראינה.

אונסק"ו הודיעה כי "קשה לפתור בעיות ישנות אך דחופות בשל היעדר חזון אסטרטגי משותף לשימור האתרים, כמו גם היעילות החלשה של ניהול משולב ומתואם של בעלי עניין בכל הרמות".

עוד נקבע כי אמצעי התיקון שהציעה איטליה "לא מספיקים ולא מספיק מפורטים בשלב הנוכחי". היא הוסיפה כי איטליה "לא פעלה באופן מתמשך ובונה" מאז הישיבה האחרונה שלה בוועדה ב-2021, כאשר אונסק"ו כבר איימה להכניס את ונציה לרשימה השחורה.

אונסק"ו מסרה כי היא מקווה שהחלטה זו "תוביל למחויבות והתגייסות רבה יותר" מבעלי עניין מקומיים וארציים כדי לטפל בבעיות ארוכות שנים.

דובר העיר ונציה אמר לרויטרס כי מועצת העיר "תקרא בעיון את ההחלטה המוצעת שפורסמה על ידי ועדת המרכז למורשת עולמית של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם ותדון בה עם הממשלה".

ונציה, המפורסמת בתעלות המים ובאתרי התרבות שלה, מלאה מזה שנים בפעילות תיירותית, ביום אחד של הקרנבל 2019, התאספו כ-193,000 איש במרכז ההיסטורי של העיר.

אונסק''ו ונציה אתר מורשת עולמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד