כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הודפסו בארגנטינה ונשלחו במשאית

פרטים חדשים נחשפו על שיטות הברחת דולרים של איראן

שיטות הברחת דולרים מעיראק לאיראן מתגלה. ועדת הכספים של הפרלמנט העיראקי הודיעה על הברחת דולרים לאיראן דרך ארגנטינה. הומרו לדולר ארה"ב ונשלחו לאיראן באמצעות משאית

פרטים חדשים נחשפו על שיטות הברחת דולרים של איראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

הרפובליקה האסלאמית של איראן והקבוצות התומכות בה הבריחו מיליוני דולרים מעיראק לאיראן על ידי הקמת חברות מזויפות, רכישת כרטיסים אלקטרוניים. הבנק המרכזי של עיראק היה מודע לעסקאות הללו והאפשרות לסנקציות חדשות של ארה"ב נגד בנקים עיראקים גבוהה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

ועדת הכספים של הפרלמנט העיראקי הודיעה על הברחת דולרים לאיראן דרך ארגנטינה. מוחמד נורי עזיז, חבר בוועדת הכספים של הפרלמנט העיראקי, הודיע ​​בתוכנית טלוויזיה כי מיליוני דינרים עיראקים הודפסו בארגנטינה ולאחר מכן הומרו לדולר ארה"ב ונשלחו לאיראן באמצעות משאית.

לדברי גורם עיראקי, משרד ראש הממשלה העיראקי מודע לשליחת משאיות של דולרים מגבולות עיראק לאיראן. הפקיד העיראקי חשף כי הדולרים נשלחו לאיראן ללא כל דיחוי לאחר הגעתם לעיראק במטוס לבנק המרכזי.

סוראן עומר, חבר הפרלמנט העיראקי, אמר לערוץ הטלוויזיה, על רישום של לפחות חמשת אלפים חברות מזויפות שהיו מעורבות בהברחת דולרים מעיראק לאיראן, הדגיש את היקף הברחות הכסף.

חבר הפרלמנט העיראקי אמר: "זה נכון שבקבינט נמנעו הפתרונות למניעת הברחת דולרים לאיראן, והקבינט הזה הצליח יותר מהפעולות של ממשלות קודמות, אבל זה לא אומר מניעה אמיתית". להיפך, "כשנמצא פתרון, נפתח צוהר נוסף להברחת דולרים, ולמרבה הצער, רוב הבנקים הפרטיים בעיראק, שמאחוריהם גורמים מושחתים, הם הגורם העיקרי להברחת דולרים, ודי ברור עם מי כל אחד מהבנקים הללו מזוהה".

מקור עיראקי דיווח כי ארה"ב כועסת על פעולות ממשלת עיראק ולא תתפשר על עמדתה בשום צורה ואף איימה על הבנק המרכזי של עיראק כי תפחית את כמות הדולרים שקיבלה עיראק.

ג'מאל קוצ'ר, חבר ועדת הכספים של הפרלמנט העיראקי, הזהיר כי אם ממשלת עיראק והבנק המרכזי של עיראק לא ינקטו צעדים רציניים כדי למנוע הלבנת כספים, "סבב נוסף של סנקציות אמריקאיות מחכה לבנקים עיראקים".

עיראק היא המוצא היחיד לסחר יצוא וייבוא ​​עם איראן, שאינו מפוקח בשום צורה. מיליארדי דולרים הועברו לאיראן והבנק הפדרלי שתק. כל הבנקים העיראקים קיימו אינטראקציה גלויה עם איראן.

איראן ארגנטינה עיראק הלבנות הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד