כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העימות מחריף

מנהלת רשות החברות פנתה לרה"מ: אמסלם פועל בניגוד לאינטרס הציבורי

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים פנתה במכתב לראש הממשלה נתניהו, וביקשה ממנו להגיע לישיבת הממשלה כדי לפרט בנוגע להתנהלותו הבעייתית של השר אמסלם

מנהלת רשות החברות פנתה לרה"מ: אמסלם פועל בניגוד לאינטרס הציבורי
השר דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים שיגרה היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע מאבקה החריף עם השר דוד אמסלם.

במכתב, שפורסם ב"כאן 11", דורשת רוזנבוים שנתניהו יתערב בדחיפות "כדי למנוע נזק חמור לאינטרס הציבורי בגלל התנהלות השר במשרד המשפטים דודי אמסלם".

רוזנבוים טענה כי אמסלם מקדם מינויים "בניגוד לקריטריונים ותנאי סף" ומנסה להדיח נושאי משרה "ללא הצדקה עניינית". רוזנבוים הוסיפה וביקשה מנתניהו להופיע בישיבת הממשלה ולתאר בפני השרים את הנזקים שנגרמים לחברות הממשלתיות, זאת בעקבות בקשתו של אמסלם שלא תפנה אליו יותר.

רוזנבוים כתבה במכתבה: "נתקלתי בשורה של דרישות מפורשות ומשתמעות מצדו של השר ואנשי לשכתו לפעול בעניינים שונים המצויים בסמכות הרשות בניגוד לשיקול דעת הרשות וחמור מכך - בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטיה מכללי מנהל ציבורי תקין".

עוד הוסיפה וכתבה מהן הדרישות שקיבלה מצד אמסלם: "בעיקר בתחומי המינויים לתפקידים בכירים בחברות ממשלתיות, בניגוד לקריטריונים ותנאי סף מחייבים או שלא על בסיס מנגנון פומבי, תחרותי ושוויוני; בדרישות לתת יד למהלכים להדחת נושאי משרה בחברות ממשלתיות מבלי שיש לכך הצדקה עניינית ומקצועית ותוך פגיעה באינטרסים ציבוריים; בדרישות לאפשר חלוקת בונוסים לעובדים בחברות הממשלתיות בניגוד לחוזרי רשות ובניגוד לאינטרס ציבורי ולהתנהלות עסקית מקובלת ועוד".

לפני כחודש שיגר השר דודי אמסלם מכתב תגובה חריף ותקיף למיכל רוזנבוים, בתגובה למכתב שבו היא טענה כי מופעלים עליה לחצים פסולים,

אמסלם תקף את רוזנבוים במילים חריפות וכתב: "גברתי הנכבדה, לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אליי יותר, לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו".

עוד כתב: "בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות- אני מסיר את אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים. את מוזמנת כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותפך לפוטש, גיל לימון".

המכתב באמור בתגובה למכתב ששלחה רוזנבוים לאמסלם ובו נכתב: "מאז כניסתך לתפקיד הופנו כלפיי לחצים פסולים, ייחסת לי מעשים פליליים, ניסיון להלך עליי אימים לא יצליח".

עוד כתבה: "ניסיון להלך עליי אימים לא יצליח. אינני יראה מפני התמודדות על אמת מקצועית ועל הגנת האינטרס הציבורי. איני מוכנה לקבל השמצות שכל תכליתן לייצר משבר אמון מלאכותי כדי להצדיק את סילוקי מן הדרך".

המאבק בין השניים מגיע בעקבות מחלוקת על שליטה במינויים. אמסלם מתכוון לבצע שינוי משמעותי באופן מינוי הדירקטורים לחברות הממשלתיות, כשעל הפרק מינוי יושבי ראש לחברת החשמל ולנמל אשדוד.

דודי אמסלם רשות החברות הממשלתיות ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד