כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר הגשת כתב אישום

פנס על טראמפ: "לא צריך להיות נשיא אמריקה"

מייק פנס תקף את הנשיא לשעבר טראמפ לאחר שהאחרון הואשם שוב. "מי ששם את עצמו מעל החוקה לא צריך להיות נשיא אמריקה". מייק פנס: "המדינה שלנו חשובה מכל אדם. הנשיא לשעבר טראמפ דרש ממני לבחור בינו לבין החוקה, אז בחרתי בחוקה"

פנס על טראמפ: "לא צריך להיות נשיא אמריקה"
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, פרסם גינוי חריף נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לאחר שהואשם בארבע אישומים פליליים הקשורים למאמציו להיצמד לשלטון ולבטל את תוצאות הבחירות ב-2020.

"כתב האישום משמש תזכורת חשובה, מי שמציב את עצמו מעל החוקה לעולם לא צריך להיות נשיא ארצות הברית", כתב פנס בהצהרה. פנס הסביר, "המדינה שלנו חשובה יותר מאדם אחד, והחוקה שלנו חשובה יותר מכל אדם. ב-6 בינואר, הנשיא לשעבר טראמפ דרש ממני לבחור בינו לבין החוקה. בחרתי בחוקה, ותמיד אעשה זאת".

פנס אמר שיהיה לו עוד מה לומר על כתב האישום לאחר שיקרא אותו, וציין כי כתב האישום האחרון "משמעו יותר דיבורים על 6 בינואר ויותר הסחת דעת".

"כאמריקאים, משמעות המועמדות שלו היא שיש פחות דאגה למדיניות הכלכלית ההרסנית של ג'ו ביידן שפוקדת מיליונים ברחבי ארצות הברית מאשר עם שחיתות בנו האנטר", אמר פנס בהתייחסו לטראמפ.

בהצהרה שלו, הבטיח פנס "כנשיא שלכם, אני לא אזוז מילימטר מהגנה על אמריקה, על עמנו או על ערכינו, ואני מבטיח שאעשה זאת באופן העולה בקנה אחד עם השבועה שלי לחוקה ולאופיו והגינותו של העם האמריקני" הוא כתב. "נחזיר את היושרה והנימוס לחיים הציבוריים כדי שנוכל לספק פתרונות אמיתיים לאתגרים הפוקדים את האומה שלנו".

כתב האישום מתאר כיצד היה פנס בתוכנית של טראמפ להישאר בתפקיד, שהגיעה לשיאה במתקפה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול האמריקאי.

בשבועיים שקדמו ל-6 בינואר, טראמפ לחץ ישירות על סגן הנשיא להשתמש בתפקידו ולא לאשר את תוצאות הבחירות ב-6 בינואר כדי לבטל במרמה את תוצאות הבחירות, וסגן הנשיא התנגד.

האשמה החמורה ביותר נגד טראמפ. "קונספירציה נגד המדינה האמריקנית". פנס התקשר לטראמפ כדי לאחל לו חג שמח ב-25 בדצמבר, וטראמפ העביר את השיחה על 6 בינואר, יום האישור, מה שגרם לפנס לומר: "אתה יודע שאני לא חושב יש לי את הכוח לשנות את התוצאה".

ב-1 בינואר נטען בכתב האישום, כי טראמפ התקשר ונזף בפנס לאחר שנודע לו כי פנס התנגד. טראמפ אמר לפנס, "אתה מאוד ישר".

 

דונלד טראמפ מייק פנס מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד