כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החקיקה המשפטית

בנק ישראל: המשך אי הוודאות עלולה לפגוע ביציבות הפיננסית

בדו"ח היציבות הפיננסית שמפרסם בנק ישראל נכתב כי המערכת הפיננסית יציבה | עם זאת, המערכת הושפעה מחוסר הוודאות סביב שינויי החקיקה וכן מהעלאות הריבית 

בנק ישראל: המשך אי הוודאות עלולה לפגוע ביציבות הפיננסית
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנק ישראל מזהיר בדו"ח מיוחד כי אם תימשך חוסר הבהירות סביב ההשלכות של חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית, יחד עם אופציה של המשך העלאות הריבית והאטת הצמיחה בעולם, המערכת הכלכלית בישראל תושפע לרעה כבר בטווח הזמן הבינוני. לפי הודעת הבנק, רמת הסיכון המאקרו כלכלית עלתה מרמה המוגדרת כבינונית - נמוכה לרמה המוגדרת כבינונית - גבוהה.

הדו"ח נפתח בגישה אופטימית לפיה בסיכום כלל ההתפתחויות במחצית הראשונה של 2023, המערכת הפיננסית המקומית נותרה יציבה. תרמו לכך האיתנות והיציבות של המערכת הבנקאית וחברות הביטוח, ותפקודן התקין של תשתיות פיננסיות – מערכות התשלומים והסליקה. בנוסף, 'כריות הביטחון' שאגרו משקי הבית והתאגידים, בין היתר הודות לתמריצים ולהקלות בתקופת הקורונה, הגבירו את עמידותם בפני זעזועים פוטנציאליים.

מאידך, נכתב כי אי הוודאות סביב שינויי החקיקה העלתה את פרמיית הסיכון של המשק ולוותה בפיחות של שער החליפין שתרם לעלייה באינפלציה, בירידה במחירי המניות ובהתגברות התנודתיות בשוק המט"ח ובשווקים הפיננסיים.

הדו"ח הנקרא 'דו"ח היציבות הפיננסית' המתפרסם פעמיים בשנה מפרט את הדרכים בהן בנק ישראל מנסה לשמר את היציבות הפיננסית של מדינת ישראל. עוד מפרט הדו"ח אילו סיכונים מאיימים על היציבות המערכת במדינה. בדו"ח נמצא מספר ניתוחים על הכלכלה הישראלית, שמשקפים עלייה ברמת הסיכון ליציבות הפיננסית.

בנק ישראל יציבות פיננסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד