י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נמנע תהליך עבודה סדור"

חברי ועדת החוקה של יש עתיד הגישו עתירה לבג"צ נגד צמצום עילת הסבירות

חברי ועדת החוקה של סיעת יש עתיד הגישו עתירה לבג"צ נגד החוק לצמצום עילת הסבירות. "בנוסח החוק לא הופיעה הערה אחת מהערות שהעלו חברי הכנסת. בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני", נכתב בעתירה

חברי ועדת החוקה של יש עתיד הגישו עתירה לבג"צ נגד צמצום עילת הסבירות
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

חברי ועדת החוקה של סיעת יש עתיד הגישו היום (רביעי) עתירה לבג"צ נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "בנוסח החוק לא הופיעה הערה אחת מהערות שהעלו חברי הכנסת. בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני", נכתב.

העתירה הוגשה לפני זמן קצר על ידי חברי הכנסת קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' וסיעת יש עתיד נגד שר המשפטים יריב לוין וממשלת ישראל.

בעתירה מפורט כיצד הדיונים בוועדת החוקה, בהם חברים חברי הכנסת אלהרר וסגלוביץ', הם למעשה היו בפועל מצג שווא שהופעל על ידי שר המשפטים יריב לוין, בין היתר נכתב שם כך: "לא מדובר בהצעת חוק של ועדה, אלא בהצעת חוק של שר המשפטים אשר הפעיל את ועדת חוקה ואת ח"כ רוטמן כזרועו הארוכה ותוך רמיסת תקנון הכנסת, עיקרון הפרדת הרשויות, והליך תקין".

עוד מתואר בעתירה כיצד לא התקיים הליך ראוי בוועדת החוקה ונכתב שם: "על-אף שהיא התהדרה בכותרת "הצעת חוק מטעם הוועדה" לא התקיים בה ולו בדל של תהליך הדומה להכנת הצעת חוק ממשלתית. למעשה, ברור לכל כי בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני. מי שבחר להמיר את הצעת החוק הממשלתית להצעת חוק בתחפושת "מטעם וועדה" עשה זאת על-מנת למנוע הליך שכזה".

העותרים מבקשים מבג״צ לתת מתן צו על תנאי לחוק משום שעלו פגמים בהליך החקיקה, והן בשל היות התיקון לחוק היסוד נוגד את עקרונות היסוד של שיטת המשטר בישראל תוך שהוא פוגע בעיקרון היסוד של הפרדת רשויות וביכולת של הרשות השופטת לבצע את תפקידה ולבקר את תקינות פעולות המינהל.

עוד הוסיפו כי התיקון לחוק היסוד משנה את האיזונים והבלמים עליהם בנויה ביקורת הרשות המבצעת בישראל - שהיא כשלעצמה נדבך הכרחי בקיומה של חברה דמוקרטית - ולפיכך, התיקון לחוק היסוד הנו תיקון חוקתי לא חוקתי שדינו בטלות.

יש עתיד עילת הסבירות יריב לוין ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד