ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי התנגדות בהרב-מיארה

חוק הנבצרות: הבקשה החריגה של יועמ"שית הכנסת

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפק מבקשת לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה, אחרי הדיון שיתקיים מחר בעניין חוק הנבצרות - ואחרי עמדת היוע"משית לפיה אין להוציא את נתניהו לנבצרות

חוק הנבצרות: הבקשה החריגה של יועמ"שית הכנסת
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת הדיון: היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפק תבקש מבג"ץ לאפשר לכנסת להגיש תגובה משלימה אחרי הדיון שייערך מחר אודות חוק הנבצרות - אם תראה צורך בכך, כך לפי דיווח "כאן 11".

הדיון על החוק צפוי להתקיים מחר (חמישי) בשעה 10:00 בבית המשפט העליון. הדיון יתקיים בפני נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן, והשופט יצחק עמית, ויועבר בשידור ישיר באתר הרשות השופטת.

רצונה של אפק הוא לאפשר לכנסת להגיב לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, אותה כינתה "תקדימית": פסילת תיקון לחוק יסוד הממשלה. אפק כתבה בבקשתה: "מצב שבו היועצת המשפטית לממשלה מבקשת להכריז על בטלות של חוק יסוד הוא מאורע שמעולם לא אירע", ובשל כך הכנסת נדרשת לזמן להגיב לדברים.

נזכיר כי אתמול דווח שהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צפויה להתנגד בתגובתה לעתירה בבג"ץ המבקשת להוציא את רה"מ בנימין נתניהו לנבצרות בעקבות הטענות להפרת הסדר ניגוד העניינים שחתם עליו.

עמדתה המתגבשת גורסת כי אם מדובר בהפרה של הסכם ניגוד העניינים שהוא עצמו הסכים לו, יצטרך נתניהו להתמודד עם "השתק שיפוטי" לאור העובדה שבג"ץ הכשיר את כהונתו על סמך התחייבותו להסדר ניגוד עניינים על רקע כתב האישום נגדו.

לצד זאת, היועמ"שית מתכוונת להתנגד לחוק הנבצרות שנחקק בחודש מרץ, זאת לקראת הדיון על החוק ביום חמישי הקרוב.

היועמ"שית סבורה כי החוק מאפשר לנתניהו לא לקיים את ההסדר, וניסוחו הקלוקל שיכול ליצור מצב של ואקום שלטוני, אפילו במצב בריאותי אם היה ברור שראש ממשלה לא יכול לתפקד.

היועצת המשפטית לממשלה נבצרות גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד