ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות הפרות

מפעל המלט הישראלי מסתבך: זה הצו שהוצא נגדו

המשרד להגנת הסביבה הוציא למפעל המלט נשר צו מנהלי למניעה או לצמצום של זיהום אוויר לפי חוק אוויר נקי | בחודש אוגוסט 2022 הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך 6 מיליון ₪ על חברת נשר – מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום אוויר

מפעל המלט הישראלי מסתבך: זה הצו שהוצא נגדו
מפעל נשר ברמלה צילום: אילן מלסטר

בעקבות הפרות של היתר פליטה ושל חוק אוויר נקי, הוציא המשרד להגנת הסביבה צו מנהלי לנשר מפעלי מלט ישראליים. הצו מורה על מניעה או צמצום של זיהום אוויר לפי סעיף 45 בחוק אוויר נקי.

המפעל ממוקם באזור התעשייה ברמלה ומייצר מלט ומחזיק בהיתר פליטה. ב-18 ביולי 2023 קיים המשרד להגנת הסביבה שימוע במשרדי מחוז המרכז למנהלי המפעל בגין הפרות שונות. הפרות אלו כוללות בין השאר פליטות בלתי מוקדיות וחריגות מערכי הפליטה הקבועים בהיתר לחלקיקים בארובות. עוד נמצא כי בכמה אירועים לא מסרה החברה למשרד נתונים על אודות ליקויים, תקלות ופליטות חריגות, כמתחייב מכוח היתר הפליטה של המפעל.   

בעקבות השימוע שקיים המשרד למפעל נשר, הוחלט על הוצאת צו מנהלי על פי סעיף 45 מכוח אוויר נקי לצורך מניעה או צמצום של זיהום האוויר. במסגרת הצו, הורה המשרד להגנת הסביבה למפעל נשר להפסיק את כלל הפעולות הגורמות לזיהום אוויר מהמפעל ולפעול בכל האמצעים הדרושים למניעתו או לצמצמו של זיהום אוויר שעלול להיגרם. המשרד ימשיך לעקוב אחרי ביצוע דרישותיו.

בחודש אוגוסט 2022 הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך 6 מיליון ₪ על חברת נשר – מפעלי מלט ישראליים מרמלה, בגין חריגות מערכי הפליטה וזיהום אוויר. המשרד להגנת הסביבה הטיל את העיצום הכספי לאחר שבדיגומי פתע שקיים בארובות המפעל נמצאו חריגות מהערך הקבוע של מזהם חלקיקים בהיתר הפליטה. נוסף על כך, במהלך שנת 2019 נתגלו בכמה מקרים חריגות מהערך הקבוע למזהמי כספית ותרכובותיה במערכות הניטור הרציף של המפעל המופעלות לדרישת המשרד.

מנהל מחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה גדעון מזור אמר: "המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה הפרה של היתרי פליטה ואי עמידה בהוראות חוק אוויר נקי, וימשיך לפעול בכלל האמצעים החוקיים על מנת למנוע את זיהום האוויר".

 

מלט מפעל מלט זיהום אוויר צו מנהלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד