ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
במחאה על הביקורות

צפון קוריאה עלבה בשליחת זכויות האדם של ארה"ב

צפון קוריאה הטיחה עלבונות בשליחת ארצות הברית שתפקידה לפקח על סוגיות זכויות האדם של המדינה והזהירה מפני השלכות ביטחוניות אם וושינגטון תמשיך למתוח ביקורת על סוגיית זכויות האדם שלה

צפון קוריאה עלבה בשליחת זכויות האדם של ארה"ב
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה הטיחה עלבונות על שליחת ארצות הברית שתפקח על סוגיות זכויות האדם של המדינה והזהירה מפני השלכות ביטחוניות לא מוגדרות אם וושינגטון תמשיך למתוח ביקורת על תנאי זכויות האדם שלה.

ההצהרה שפרסמה סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית הרשמית של צפון קוריאה תיארה את ג'ולי טרנר כ"אישה מרושעת" שנבחרה על ידי ממשל ביידן כ"עוזרת בית פוליטית" כדי לפתוח בהתקפות חסרות בסיס על נושא זכויות האדם של המדינה.

הסנאט האמריקני אישר את מינויה של טרנר ב-27 ביולי. היא שימשה בעבר כמנהלת מזרח אסיה והאוקיינוס ​​השקט במחלקת המדינה.

בהצהרה נאמר כי הביקורת הפומבית של ממשל ביידן על מצב זכויות האדם של צפון קוריאה הדגישה את עוינותה כלפי פיונגיאנג לנוכח העימות הגרעיני המתגבר בין המדינות. צפון קוריאה תיארה את הביקורות בעבר של טרנר על רקורד זכויות האדם של צפון קוריאה כאבסורדיות, ואמרה כי ארה"ב "נהנית על התערבות בענייניה הפנימיים של מדינה ריבונית ובהשמצתה".

"טרנר צריכה לדעת שהיא נבחרה כעוזרת בית פוליטית ושעיר לעזאזל עבור מזימות 'זכויות האדם' ללחוץ על צפון קוריאה, מדיניות גרועה שנקבעה על ידי ממשל ביידן שנגרמה לחרדה בעימות הגרעיני בין צפון קוריאה לארצות הברית", עוד נמסר כי הביקורת המתמשכת של ארה"ב על נושאי זכויות האדם של צפון קוריאה עלולה "להשפיע עליה, ולהוליד בעיות ביטחוניות חמורות".

צפון קוריאה רגישה לכל ביקורת על ההנהגה והממשלה שלה, ולעתים קרובות מגיבה בהערות קשות כלפי פקידים אמריקאים ודרום קוריאנים בתקופות של איבה. השפה של המדינה נוטה להיות משפילה יותר כשזה אשה. היא כינתה את נשיא דרום קוריאה לשעבר, פארק גאון-היי, בצורה משפילה, ואת שרת החוץ האמריקאית לשעבר, הילרי קלינטון, "גברת מצחיקה" שלפעמים "נראית כמו תלמידת בית ספר יסודי ולפעמים פנסיונרית שהולכת לקניות".

 

ארה''ב דרום קוריאה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד