י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תביעה נגד העירייה: לא הנגישה את בית הספר לתלמידה

כתב תביעה הוגש כנגד עיריית קלנסווה שלא הנגישה את בית הספר לתלמידה המתניידת על כיסא גלגלים

תביעה נגד העירייה: לא הנגישה את בית הספר לתלמידה
דודי ועקנין, פלאש 90

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תבעה את עיריית קלנסווה ונושאי משרה בעירייה בשמה של אישה עם מוגבלות בתנועה המתניידת על כיסא גלגלים על כך שלא הנגישו את בית הספר בו למדה על אף שהוריה פנו עוד בשנת 2017 עם תחילת לימודיה בבקשה לביצוע התאמות והתקנת מעלית.

בשנת 2017, טרם כניסתה של לבית הספר, פנו הוריה אל הנהלת בית הספר תיכון מדעים ואל עיריית קלנסווה בבקשה לבצע התאמות נגישות פיזיות והתקנת מעלית, לטובת דימה, שלה מוגבלות בתנועה והיא מתניידת על כיסא גלגלים. עד לסיומה את הלימודים בשנת 2021, לא נעשו ההתאמות. בעקבות כך, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה תביעה בגין הפרת חוק השוויון ותקנות נגישות כללית ופרטנית.

בשל אי התקנת המעלית, פספסה דימה שיעורים חשובים, כמו שיעורי המעבדות, אשר נלמדו בקומה השלישית בבית הספר. בשנת הלימודים האחרונה היא הופרדה מבני כיתתה ונאלצה ללמוד את השיעורים בנפרד, דבר שגרם לה לעוגמת נפש רבה.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פנתה לעירייה ולנושאי המשרה הרלבנטיים במכתב התראה וביקשה, בין היתר, לשלם פיצוי לדימה בגין הפרת התקנות, אך לא נעשה דבר בנושא. גם פנייה לממונה על המחוז במשרד הפנים בנושא לא קיבלה מענה וזכתה להתעלמות מצד העירייה. על כן, הוגשה התביעה.

עו"ד פריד מחאג'נה, ממונה תביעות מחוזי בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: "נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תמשיך לפעול, ללא היסוס, כנגד חייבים המפרים את הוראות חוק השוויון בכלל, וכנגד בעלי מוסדות חינוך בפרט, שמפירים את הוראות הנגישות החלות על מסודות חינוך ושבגין הפרות אלה נפגעת הזכות של תלמידים עם מוגבלות לשוויון ולהשתלבות במערכת החינוך".

תביעה עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד