כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ציר הרשע

איראן תבנה מפעל רחפנים בבלארוס לסייע לרוסיה

על פי ההערכות, גורמים מאיראן ובלארוס דנו ביוזמה בפגישה אתמול בטהראן. חברת תעופה של טורקמניסטן עצרה את הטיסות למוסקבה. ממשל ביידן חשף בעבר כי איראן עוזרת לרוסיה לבנות מפעל לייצור רחפנים

איראן תבנה מפעל רחפנים בבלארוס לסייע לרוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

איראן ממשיכה בבניית מפעלי מל"טים בבלארוס וברוסיה, בפגישה אתמול (שלישי) בטהראן עם שר ההגנה הבלארוסי, קרא ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים האירניים להגברת את שיתוף הפעולה של התעשייה הביטחונית בין שתי המדינות.

על פי ההערכות, גורמים רשמיים משתי המדינות דנו גם בהקמת מפעלי מל"טים בבלארוס כדי לתמוך במלחמה הרוסית. אוקראינה טענה במאי כי מהנדסים איראנים בוחנים כיצד להמיר מפעלים בעיר גומל שבבלארוס למתקני ייצור לרחפנים.

חודש לאחר מכן, ממשל ביידן חשף כי איראן עוזרת לרוסיה לבנות מפעל לייצור רחפנים בעיירה ילאבוגה.

מפעלים כאלה יאפשרו לרוסיה לרכוש רחפנים איראניים בקלות רבה יותר מבלי להעביר אותם דרך המזרח התיכון. זה גם יעניק דחיפה לכלכלה האיראנית, שחווה אינפלציה של כ-47%. איראן חתמה על הסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח עם רוסיה וגם עם בלארוס.

בתוך כך טורקמניסטן מפסיקה את הטיסות למוסקבה בגלל התקפות מל"טים. חברת התעופה של טורקמניסטן השעתה את הטיסות למוסקבה, בטענה לדאגות הבטיחות לאחר התקפות מל"טים אוקראינים על בירת רוסיה.

"בשל המצב באזור האווירי של מוסקבה, ובהתבסס על הערכת סיכונים על מנת להבטיח את בטיחות הטיסה, יושעו כל טיסות טורקמניסטן איירליינס בקו אשגבאט-מוסקבה-אשגבט", נמסר מחברת התעופה.

טורקמניסטן איירליינס הודיעה כי כעת תטוס במקום זאת לקאזאן, עיר הנמצאת כ-700 ק"מ מזרחית למוסקבה. התקפות רחפנים גרמו לאחד מארבעת נמלי התעופה של מוסקבה, להיסגר לזמן קצר בתחילת השבוע.

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד