כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גידול משמעותי

נתוני הלמ"ס: עלייה בשיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים

ברקע ההסתה נגד הציבור החרדי, נתוני הלמ"ס שפורסמו מעלים כי חלה קפיצה בשיעור הגברים החרדים שלוקחים חלק במעגל התעסוקה

נתוני הלמ"ס: עלייה בשיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ברקע ההסתה הקשה מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת כנגד הציבור החרדי וההאשמות כלפיו כי אינו נושא בנטל ואינו משתתף בשיעורים משמעותיים במשק, מסתבר כי הנתונים מוכיחים אחרת.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חל גידול משמעותי במספר הגברים החרדיים המשתתפים במעגל העבודה. מסתבר כי במקביל לאחוזי ההשתתפות הגבוהים בקרב נשים מהמגזר החרדי, חלה קפיצה בנתון לגבי גברים מהמגזר.

את הנתונים פרסמה הלמ"ס לפני כשבוע (24/7) ולראשונה הנתונים מעלים כי בסוף המחצית השנה הראשונה שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים עומד על רף של כ-55.8% אחוזים.

לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד עמד  שיעור התעסוקה על 52.9%. בנוסף, מדובר בעלייה של 5.3% בחמש שנים.

בהמשך לניתוח של משרד העבודה לנתוני הלמ"ס המראים עלייה בשיעור תעסוקת גברים חרדים בשנת 2023, שר העבודה יואב בן צור מסר: "משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו.

העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים – פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה".

חרדים שוק העבודה יואב בן צור הלמ"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד