כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הטבח בבית הכנסת

עונש מוות נגזר על רוצח 11 המתפללים בפיטסבורג

היורה בבית הכנסת בפיטסבורג נידון למוות על הריגת 11 מתפללים בטבח ב-2018. זהו עונש המוות הפדרלי הראשון שהוטל תחת ממשל ביידן. הוא הורשע ב-16 ביוני האחרון בכל 63 האישומים נגדו בגין הירי

עונש מוות נגזר על רוצח 11 המתפללים בפיטסבורג
אילוסטרציה צילום: pexels

רוברט באוורס, הנאצי שטבח ב-11 מתפללים ופצע שישה אחרים בבית כנסת בפיטסבורג ארה"ב ב-2018, נידון פה אחד למוות על ידי חבר מושבעים פדרלי. זהו עונש המוות הפדרלי הראשון שהוטל תחת ממשל ביידן.

ההחלטה לגזור על החמוש למוות הייתה צריכה להיות פה אחד. אחרת, הוא היה נידון למאסר עולם ללא אפשרות שחרור.

המושבעים דנו קצת יותר מ-10 שעות במהלך היומיים האחרונים. הם דנו בסוג הרובה ששימש לירי, וקראו מסמכים על ההיסטוריה המשפחתית של היורה.

באוורס הנאצי, בן 50, הורשע ב-16 ביוני האחרון בכל 63 האישומים נגדו בגין הירי בבית הכנסת "עץ החיים" באוקטובר 2018, המתקפה הקטלנית ביותר אי פעם על יהודים בארה"ב. 22 מהסעיפים הללו היו עבירות מוות.

התובעים טענו שבאוורס ביצע את הרציחות בשל שנאתו כלפי יהודים והדגישו עדויות של בני משפחת הקורבנות שדיברו על יקיריהם, כמו גם חוסר החרטה של ​​באוורס על מעשיו.

"הוא הפך שבת יהודית רגילה לירי ההמוני האנטישמי הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב, והוא גאה בזה", אמר התובע האמריקני אריק אולשן בטיעוני הסיום ביום שני האחרון. "זהו מקרה שדורש את העונש החמור ביותר לפי החוק, עונש מוות", אמר.

צוות ההגנה של באוורס הדגיש את בעיות הילדות הקשות שלו ובריאות הנפש, כולל אבחונים של סכיזופרניה ואפילפסיה.

 

עונש מוות נאצי פיטסבורג ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד