כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בהובלת ראש הממשלה

אפשר להגיע להסכם עם סעודיה: שר החוץ נוקב בתאריך

שר החוץ אלי כהן אמר היום כי להערכתו עד חודש מרץ יוכל להתגבש הסכם בין ישראל לסעודיה: "מי שמוביל את המגעים זה ראש הממשלה. אני אופטימי"

אפשר להגיע להסכם עם סעודיה: שר החוץ נוקב בתאריך
השר אלי כהן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מתקרבים להסכם? שר החוץ אלי כהן התראיין היום (רביעי) בערוץ 14, והביע אופטימיות מההתקדמות במגעים בין ישראל לסעודיה לקראת הסכם. לטענתו, עד חודש מרץ ניתן יהיה להגיע להסכם בין הצדדים.

כהן אמר: "יש שיחות משמעותיות מאוד. זה התחיל בהחלטה של הנשיא ביידן לפני מספר חודשים. האינטרס הסעודי יותר גדול מהאינטרס הישראלי. סעודיה רוצה מענה לאיום האיראני, רוצה פתרונות כלכליים, רואה בעיניים קלות את הסכמי אברהם. מי שמוביל את המגעים זה ראש הממשלה. אני אופטימי, עד חודש מרץ אפשר להשיג שלום עם סעודיה".

אמש אמר כהן כי ישראל נמצאת "הכי קרוב אי פעם להסכם שלום עם ערב הסעודית". עוד הוסיף כי יש לקיום ההסכם "אינטרס אמריקני מובהק" וטען כי "ההתקרבות ביחסים בין איראן לסעודיה היא הצגה".

בהתייחס לשאלה אם ישראל תיענה לדרישות שהציבו הסעודים, בהן בין היתר אישור לייצור גרעין, הקפאת בנייה בהתנחלויות והתקדמות במשא ומתן עם הפלסטינים, השר הגיב: "לא נכון יהיה להיכנס עכשיו למשא ומתן, הסוגיה הפלסטינית היא לא מחסום לשלום, כמו שהוכחנו בהסכמי אברהם".

כזכור על פי מאמר שפרסם העיתונאי תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס", נשיא ארה"ב ביידן שוקל לקדם הסכם ביטחוני עם יורש העצר הסעודי, שיכלול נורמליזיציה בין ישראל לסעודיה. אם ביידן יקדם הסכם כזה, הוא יותנה ב"וויתורים ישראליים לפלסטינים שישאירו את האפשרות לפתרון 2 המדינות על השולחן".

אלי כהן שר החוץ סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד