כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זועמים על החוק

צפו: בקבוקי תבערה נזרקו על משרדי גיוס לאחר שפוטין העלה את גיל הלחימה

רוסים זועמים זורקים בקבוקי תבערה על משרדי הגיוס של רוסיה לאחר שפוטין העלה את גיל הלחימה. עדיין לא ברור אם ההתקפות הללו נגד משרדי הגיוס ברוסיה תואמו ומי יכול לעמוד מאחוריהן

צפו: בקבוקי תבערה נזרקו על משרדי גיוס לאחר שפוטין העלה את גיל הלחימה
בקבוק תבערה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר משרדי גיוס רוסים חטפו בקבוקי תבערה על ידי מספר אנשים במהלך היממה האחרונה, ככל הנראה בתגובה לכך שפוטין העלה את הגיל המרבי שניתן לגייס חיילים להילחם באוקראינה.

תיעודים שונים שפורסמו בטלגרם מראים אנשים זורקים בקבוקי תבערה בכניסות לבנייני משרדי גיוס בערים רוסיות.


בסרטון אחד, שפורסם בטלגרם על ידי הערוץ הרוסי Mash, ניתן לראות אדם צועד לעבר דלתות משרד הרישום והגיוס הצבאי ברובע המרכזי של סנט פטרסבורג, הממוקם ברחוב צ'ייקובסקי, ומשליך בקבוק תבערה ומושך אליו תשומת לב של כמה עוברי אורח. בהמשך אותו אדם חזר לבניין כדי לזרוק בקבוק שני.

בסרטון נוסף ששיתף גם מאש נראית אישה משליכה בקבוק תבערה על דלת משרד הרישום הצבאי של מוסקבה, הממוקם במחוז קוזמינקי. האישה נעצרה מיד על ידי המשמר הלאומי, בסיוע עוברי אורח. השריפה הזו כובתה במהירות, והסיבה מאחורי התקיפה נבדקה על ידי המשטרה.

ההתקפות הללו נגד משרדי גיוס צבאיים לא היו היחידות שהתרחשו ב-1 באוגוסט, עדיין לא ברור אם ההתקפות הללו תואמו ומי יכול לעמוד מאחוריהן. ההתקפות מגיעות לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על חוק להעלאת מגבלת הגיל של חיילי מילואים רוסים בחמש שנים במטרה להגביר את מספר החיילים בחודש שעבר.

 

 

 

 

בקבוקי תבערה מלחמת אוקראינה רוסיה סנט פטרסבורג מוסקבה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד