כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המשלחת האמריקנית מרוצה

דיווח: ישראל בדרך הנכונה לפטור מוויזה לארה"ב

המשלחת האמריקאית שהגיעה לארץ תחבר דוח שיקבע אם ישראל עומדת בכל התנאים כדי להתקבל לתוכנית היוקרתית. יותר מ-2,000 פלסטינים-אמריקנים נכנסו לאחרונה לישראל בלי עיכובים

דיווח: ישראל בדרך הנכונה לפטור מוויזה לארה"ב
נתב"ג צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

גורמים בארץ ובארה"ב הביעו אופטימיות זהירה שישראל מתקדמת לקראת צירופה לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב עד 30 בספטמבר. לדברי הבכירים, ישראל בדרך הנכונה ונראה שהיא קרובה לעמוד בכל התנאים שהציבה ארה"ב לצירופה לתוכנית היוקרתית, כך דיווח אתמר אייכנר באתר Ynet.

כזכור משלחת אמריקנית שמורכבת מנציגי מחלקת המדינה והמשרד לביטחון המולדת הגיעה השבוע לביקור בארץ כדי לוודא שישראל ממלאת את תנאי הקבלה לתוכנית. על פי הדיווח, את המשלחת ליווה גיל ברינגר, מנהל בכיר לתפקידים מיוחדים ברשות האוכלוסין וההגירה שמשמש פרוייקטור הפטור מוויזה בממשלת ישראל.

המשלחת ביקרה בנתב"ג ובמעברי הגבול היבשתיים של ישראל ובלשכות רשות האוכלוסין וההגירה. האמריקאים ביקשו לבדוק את הליך ההוצאה של דרכונים זמניים על רקע חשש אמריקני שאזרחים עם רקע פלילי וביטחוני, ינצלו את הדרכון הישראלי כדי להגיע לארה"ב עם הפטור מוויזה. החשש נוגע בעיקר לרוסיה, אך גם למדינות נוספות.

לפי הערכות, בשבוע הראשון נכנסו ויצאו בין 2,000 ל-2,500 אזרחים אמריקנים-פלסטינים. ב-Ynet דווח, כי נודע ישראל סירבה את כניסתם של אמריקנים-פלסטינים במספרים קטנים מאוד, רוב הסירובים לא היו מסיבות ביטחוניות אלא הגירתיות. בנוסף ישראל עורכת חקירה על כל סירוב של אמריקני-פלסטיני.

המשלחת תעזוב את ישראל היום, על פי הדיווח, המשלחת הייתה מרוצה מאוד ממה שראתה וחבריה שיבחו את ישראל על ההתקדמות הגדולה שעשתה בשבועות האחרונים. המשלחת ביקשה שיפורים בטיפול של רשות המסים אודות נוסעים שמגיעים לישראל בחברות תעופה זרות. מסתבר כי כיום רשות המסים מחוברת ל-40%-30% מחברות התעופה הזרות והאמריקנים רוצים לראות יותר חיבורים.

ראוי לציין כי התאריך הסופי שבו ישראל צריכה לעמוד בכל התנאים הוא 30 בספטמבר – ואז יכריזו רשמית על צירופה לתוכנית. אם ישראל תחמיץ את המועד הישראלים יאלצו להמתין לפחות עוד שנה וחצי עד שנתיים ואז כל התהליך מתחיל מהתחלה.

כזכור כפי שדיווחנו, בתמורה לפטור מוויזה לישראלים, וושינגטון דרשה מישראל לספק מעבר הדדי חופשי בלתי מוגבל לאמריקאים, ללא קשר לרקע שלהם.

זה ישנה את כללי הנסיעה של עשרות אלפי פלסטינים-אמריקאים שחיים בגדה המערבית, כמו גם, פוטנציאלית, לאלה מארצות הברית שמגיעים לישראל לביקורים, וחלקם מתלוננים על הטרדה או איסורי נסיעה כשמנסים לבקר קרובי משפחה.

קרן המכון הערבי האמריקאי טוענת כי מספר האמריקנים ממוצא פלסטיני נע בין 122,500 ל-220,000. פקיד אמריקאי העריך שמתוך מספר זה בין 45,000 ל-60,000 הם תושבי הגדה המערבית.

גורם רשמי ישראלי מסר נתונים נמוכים יותר, ואמר שמתוך 70,000 עד 90,000 פלסטינים אמריקאים ברחבי העולם, כ-15,000 עד 20,000 היו תושבי הגדה המערבית.

פטור מויזה ארה''ב פלסטינים רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד