י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כתב אישום שלישי

הנשיא לשעבר יועמד היום לדין באשמת פגיעה בבחירות ב-2020

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צפוי להופיע היום בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון באשמת קשירת קשר לביטול על תוצאות הבחירות לנשיאות. טראמפ הואשם כי גרם להתפרעות בקפיטול של ארה"ב כ"מתקפה חסרת תקדים על מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית"

הנשיא לשעבר יועמד היום לדין באשמת פגיעה בבחירות ב-2020
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צפוי להופיע היום לקראת העמדתו לדין בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון באשמת קשירת קשר לחתור נגד תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020. חבר מושבעים גדול הפליל את טראמפ בארבעה סעיפי אישום, כולל "קשירת קשר להונאת האומה".

טראמפ הואשם כי גרם להתפרעות ב-6 בינואר 2021 בקפיטול של ארה"ב כ"מתקפה חסרת תקדים על מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית", כך אמר היועץ המיוחד ג'ק סמית' והוסיף כי המתקפה "תודלקה בשקרים" של טראמפ.

טראמפ הכחיש כל אשמה הקשורה לבחירות 2020. דוברו, סטיבן צ'ונג, האשים את משרד המשפטים בניסיון להתערב בבחירות 2024 על ידי התמקדות במועמד המוביל של הרפובליקנים

בראיונות בטלוויזיה ג'ון לאורו, עורך דינו של טראמפ, דחה את קריאתו של התובע סמית' ל"משפט מהיר" והציע שהמקרה יידון במערב וירג'יניה במקום בוושינגטון שם לטענתו אין עוינות נגד טראמפ.

האישום האחרון הוא השלישי נגד טראמפ בחודשים האחרונים. הוא הואשם בטיפול שגוי במסמכים מסווגים לאחר שעזב את הבית הלבן ובשיבוש ניסיונות הממשלה לקחת אותם בחזרה. טראמם גם עומד בפני אישומים של תשלום לא חוקי במהלך הקמפיין שב-2016.

הצרות המשפטיות המתגברות של טראמפ אינן מונעות ממנו להתמודד לנשיאות. אפילו הרשעה לא פוסלת אותו מלהתמודד בבחירות. 

מהומות הקפיטול גבעת הקפיטול כתב אישום דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד