כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת הדיון בבג"ץ

השר מעוצמה יהודית: "בג"ץ עובר על החוק אם יפסול חוקי יסוד"

השר עמיחי אליהו אמר בריאיון לגלי ישראל לקראת הדיון בבג"ץ על חוק הנבצרות כי "בעצם הדיון של בג"ץ - הם לא מכבדים את ריבונות העם". לדבריו, "אם חס ושלום הוא יפסול חוקי יסוד - הוא עובר על החוק"

השר מעוצמה יהודית: "בג"ץ עובר על החוק אם יפסול חוקי יסוד"
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

בג"ץ ידון הבוקר (חמישי) בחוק הנבצרות שהעבירה הקואליציה. חוק הנבצרות קובע כי ראש ממשלה ניתן להוציא לנבצרות רק מסיבות רפואיות. ההערכות הן כי ישנן שתי אפשרויות להחלטת השופטים - דחיית העתירה או הוצאת צו על תנאי.

לקראת הדיון אמר השר עמיחי אליהו בריאיון לגלי ישראל כי "ברגע שאתה הופך את השופטים לפוליטיקאים - הם פוליטיקאים. חכמינו אמרו חכם עדיף מנביא, כשאני עולה לראיונות ברשתות תקשורת אחרות ואני אומר להם שבג"ץ הוא לא החוק - הם ברצינות לא מבינים על מה אני מדבר".

אליהו הוסיף: "כשגוף ניכס לעצמו סמכויות לאורך השנים שלא מכח החוק - זו בעיה. בעצם הדיון של בג"ץ - הם לא מכבדים את ריבונות העם. בג"ץ עובר על החוק, אם חס ושלום הוא יפסול חוקי יסוד - הוא עובר על החוק ואנחנו נצטרך לשאול את עצמו איך אנחנו מתנהלים מול פורעי חוק בחליפה.

דעתי האישית היא שאם בג"ץ לא יכבד את החוק - אנחנו לא נצטרך לכבד את פסיקתו", דברי השר אליהו.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בתגובה: "שר שמצהיר שלא יקבל פסיקה של בית המשפט העליון לא יכול להמשיך לכהן כשר אפילו דקה; ממשלה שלא תציית לחוק ולבית המשפט היא ממשלה לא חוקית".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף: "אם הממשלה לא תכבד פסק דין של בית המשפט - ישראל לא תהיה דמוקרטיה. האחריות על ראש הממשלה".

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב תקפה גם היא את הדיון בבג"צ וכתבה: "היום נדע אם 3 שופטים יוציאו לנבצרות את הדמוקרטיה בישראל".

 

עמיחי אליהו בג"ץ חוק הנבצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד