כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר בקרת מנהל התכנון ונתונים חיוביים

הוארכה הסמכת הועדה לתכנון ובניה בחיפה במעמדה כוועדה עצמאית

יו"ר ועדת התכנון ומ"מ רה"ע מיכאל אלפר בירך על החלטת שר הפנים, המשקפת הבעת אמון במדיניות הוועדה ובהישגיה הגבוהים. "בשורה לתושבי חיפה בכל הנוגע להמשך תנופת הפיתוח וההתפחות של העיר והמחוז בכל היבטי התכנון והבניה"

הוארכה הסמכת הועדה לתכנון ובניה בחיפה במעמדה כוועדה עצמאית
מיכי אלפר צילום: באדיבות המצלם

שר הפנים משה ארבל האריך את הסמכת הוועדה המקומית חיפה כוועדה מקומית עצמאית. במכתב בו מודיע ארבל על החלטתו נאמר כי ההחלטה התקבלה לאחר קבלת חוות דעת היועצת המשפטית לממשלה ומנהל יחידת הבקרה, וקבלת המלצות מנהל מינהל התכנון ויו"ר הוועדה המחוזית הנוגעת בדבר.

החלטת שר הפנים מגיעה על רקע העובדה כי בשנת 2022 נקבע שיא בהתחלות ובאישורי בניה מטעם הועדה. יצוין כי החל משנת 2018, אז החל מ"מ רה"ע חיפה אלפר לעמוד בראשות ועדת התכנון והבניה, נרשם זינוק עקבי ומתמיד בתפוקת הועדה בכלל המישורים וההיבטים הנוגעים לבניה ולפיתוח בעיר חיפה. בין היתר, הדבר הביא להכנסות שיא מתב"ר לקופת העירייה.

המלצת הועדה המחוזית אשר חוות דעתה הוגשה לשר הפנים, חלקה שבחים לתהליך המקצועי של קבלת ההחלטות אשר נשמר בקפדנות במהלך העלייה העקבית והרציפה בהיקף האישורים לצד ייזום וקידום תכניות בניה. חוות הדעת ציינה לשבח את העובדה כי הוועדה המקומית בחיפה "מטפלת במנעד רחב ומגוון של נושאים ובכללם ייזום וקידום תכניות לשכונות חדשות, להתחדשות עירונית, תכניות אב, מסמכי מדיניות, ותוכניות למרחב העירוני בנושאים שונים".

יו"ר ועדת תכנון ובניה ומ"מ ראש העיר מיכאל אלפר בירך על החלטת השר וציין כי היא "משקפת הבעת אמון במדיניות הוועדה, בחוסנה ובהישגיה הגבוהים בקדנציה זו, בכל הפרמטרים המקצועיים שנבדקו. הישגים אלו נשענים על עבודה מקצועית, יסודית ומעמיקה, אשר בבסיסה מחויבות לפיתוח העיר ולהקלה מקסימלית על יוזמות בניה מקומיות". אלפר מדגיש כי ההחלטה מעניקה לוועדה עצמאות וסמכויות בדומה לועדות מחוזיות וכלים להמשיך את מדיניות הפיתוח וההתפתחות של העיר חיפה בכל היבטי התכנון והבניה.

לדברי אלפר, "זו בשורה אדירה לכלל תושבי העיר, כמו גם לענפי המסחר והתעשיה השונים, אשר ימשיכו להנות מעשייה מקצועית ומסורה, המקדמת פיתוח עירוני בכל המישורים תוך שמירה על איזונים מתבקשים בין הצרכים השונים של כלל הגורמים הסביבתיים והעירוניים".

חיפה מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד