ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
טסלות לבדיקה

פתיחת חקירה על מאות אלפי מכוניות טסלה

ארגון הבטיחות הרשמי בארה"ב הודיע על פתיחת חקירה על לא פחות מ-280,000 מכוניות טסלה חשמליות, מחשש לאובדן תחושת היגוי במהלך הנסיעה

פתיחת חקירה על מאות אלפי מכוניות טסלה
טסלה 3 (באדום) וטסלה מודל Y תחת חקירה בארה"ב - חשש לאבדן פתאומי של תגבור מערכת ההיגוי צילום: טסלה

טסלה היא חברה חדשנית אשר נמצאת בחוד החנית של לא מעט נושאים טכנולוגיים, אבל גם לטסלה יש לא אחת בעיות: ארגון הבטיחות הרשמי של ממשלת ארצות הברית, ה NHTSA הודיע על פתיחת חקירה אשר נוגעת ללא פחות מ-280,000 מכוניות טסלה 3 וטסלה מודל Y חשמליות מחשש לאובדן תחושת היגוי במהלך הנסיעה.

לפי המסמכים שהרשות האמריקאית מפרסמת, המקרים בהם הרכב לפתע איבד את הגה הכוח בנסיעה לוו ב"הודעה על הפחתה או נטרול מלא של סיוע הכוח להגה". לטובת מי שאינו מכיר, הגה הכוח הופך למעשה את ההיגוי ברכב להרבה יותר קל, במיוחד במכוניות כמו אלה של טסלה שהן כבדות ומצוידות בצמיגים רחבים מאוד.

אובדן של הסיוע להגה הכוח תוך כדי הנהיגה עלול להיות קטסטרופלי ואכן, לפי הנתונים שמתפרסמים בארצות הברית 12 דיווחים על הבעיה כבר התקבלו ומכונית אחת שסבלה כביכול מהבעיה הייתה מעורבת בתאונת דרכים.

זוהי לא הפעם הראשונה שטסלה מסתבכת עם ה-NHTSA האמריקאי, רק במהלך השנים האחרונות הודיע הארגון על מספר חקירות של בעיות בדגמים של טסלה, כולל גלגל-הגה שמתנתק בטסלה מודל Y וכולל הפעלה לא מתוכננת ופתאומית של מערכת בלימת החירום של טסלה 3.

 

ארה''ב טסלה תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד