כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"די תורה'דיגע געזאנג"

במרומי פסגת הכרמל: 7 סיומי מסכת ב-5 דקות

בראשות רבני העיר חיפה, התכנסו מאות בחורי החמד לערב של ניגון והתעלות. בעיצומו של האירוע: הנוכחים חילקו ביניהם את כל מסכת תענית, ובחמש דקות של לימוד סיימו שבע פעמים את המסכת. צפו בגלריה

במרומי פסגת הכרמל: 7 סיומי מסכת ב-5 דקות
מעמד הסיומים בחיפה צילום: מ.פ

להט תורני חרך את אוויר האודיטוריום רחב הידיים במרומי פסגת הכרמל בחיפה. היו אלה מאות בחורי החמד, מתושבי העיר, שהתכנסו יחדיו לאירוע הגדול: "די תורה'דיגע געזאנג" (הניגון התורני) ששילב שעות ארוכות של קורת-רוח מיוחדת, בראשות רבני העיר.

המעמד הגדול נפתח בהרצאה מיוחדת מפי הרב בנימין חינקיס שהביא אוצרות ונפלאות על המוח היהודי ודרכי הבנת הגמרא. לאחר מכן קיבלו הבחורים במחיאת כף ובהתרגשות את רבני העיר אשר טרחו במיוחד לחזק את ידי צעירי הצאן, בני הנעורים אשר נמצאים ב'זמן' של 'בין הזמנים'.

פתח בדברים הגאון רבי שלמה הכהן שטרן דומ"ץ קהילת צאנז בעיר שקידם את פני הבחורים בחיזוק ידיים ובאהבת התורה. בשעה זו נערך 'סיום מסכת כפול שבע' במתכונת מיוחדת: מאות הבחורים חילקו ביניהם את דפי מסכת תענית שבגמרא, ובמשך חמש דקות למד כל אחד את הקטע הנבחר. התוצאה היתה: המסכת נלמדה שבע פעמים על-ידי הנוכחים כולם. הגאון רבי דוד שלמה זולדן דומ"ץ סערט-ויז'ניץ סיים את המסכת ואמר את ה'קדיש דרבנן', כשהוא מוסיף נופך של דברי חן. עם הסיום הגדול פצחה מקבלת 'נשמה' יחד עם בעל המנגן ר' משה דוד ויסמנדל, בשירה שמחה במצהלות התורה. שישו ושמחו בשמחת התורה, כי היא לנו עוז ואורה.

מתוך חדווה רבה, נשמע קולו של הגאון רבי משולם פייש רוזנברג רבה של 'קהל חסידים' בעיר, שהרים על נס את חשיבותם של הבחורים החשובים, הממיתים עצמם באוהלה של תורה. והמעמד נחתם בשעה ארוכה של התרוממות, טפחים רבים מעל הקרקע, כאשר הגאון רבי מאיר דב רכניצר דומ"ץ קהילת וראש ישיבת בעלזא בחיפה, הלהיב את הנפשות הצעירות, בשילוב ניגון ונעימת הלבבות.

 

חיפה סיומי מסכתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד