כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תקף את הרפורמה המשפטית

הפרשן הסעודי השווה את ישראל לדיקטטורות במזרח התיכון

טארק אל-חומייד עיתונאי סעודי, פרסם בעיתון הערבי החשוב "אל-שרק אל-אווסט" מאמר על האפשרות של נורמליזציה של ישראל עם סעודיה, והעביר ביקורת על מהלכי הממשלה: "המשבר הפוליטי הישראלי אומר לנו שישראל מתנהלת לפי כללי האזור"

הפרשן הסעודי השווה את ישראל לדיקטטורות במזרח התיכון
המחאה נגד הרפורמה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עיתונאי סעודי, טארק אל-חומייד, פרסם מאמר ביומון הלונדוני בבעלות סעודית אל-שרק אל-אווסט, בו כתב כי ישראל הפכה כעת לחלק מהנוף של המזרח התיכון, בשל "הדמוקרטיה המעוותת" ו"השחיתות שלה".

הוא כתב: "ישראל תמיד תוארה כמדינה ה"דמוקרטית" באזורנו. לכן היא בעלת ברית אמינה של ארה"ב והמערב, אבל היום, עם המאבק על רפורמות משפטיות שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע התנגדות ישראלית, התמונה משתנה. כיום ניתן לומר שישראל השלימה עם כללי המשחק באזור, והפכה למדינה מזרח תיכונית פר אקסלנס, שבה שליש מקולות הבוחרים מצביעים למפלגות דתיות ספוגות אמונות טפלות".

לדבריו, "כל זה קורה בשם "הדמוקרטיה" למרות שהקואליציה של נתניהו שברירית, והיא הגיעה לאחר מספר בחירות, ובתוך פילוג אמיתי בישראל, והיעדר רוב אמיתי התומך ברפורמה של מה שמכונה חוק "עילת הסבירות". הסיפור כאן אינו דיון בדרישות פנים ישראליות, או בממדים החוקתיים שם, אלא שישראל של נתניהו הולכת ליישם את כללי המשחק באזור, שבו היא מחזיקה במונופול על השלטון ומחוקקת את השחיתות, תחת מטריית המשילות".

הוא התייחס למדינות במזרח התיכון: "מה שמדינות המפרץ, בראשות סעודיה, רוצות זה יציבות, שגשוג ובניית מדינותינו בתוך גלים עצומים של שקרים של לאומנות, איסלאמיסטים, או כאלה שטוענים לדמוקרטיה וסיסמאות אחרות שפקדו את האזור מאז תחילת שנות השבעים. בהתאם לכך, המשבר הפוליטי הישראלי אומר לנו שישראל מתנהלת לפי כללי האזור".

הוא יצא נגד הרפורמה המשפטית: "נתניהו רוצה להגביל את ידה של הרשות השופטת במדינה שאין לה חוקה כתובה, זאת פגיעה של ממש במוניטין של "הדמוקרטיה" שהמערב משבח בתיאור ישראל, למרות כל זה. זה קורה בשטחים הכבושים".

"כיום, וושינגטון לא יכולה לבקר את אנקרה, למשל, כשהיא רואה מה עושים קיצונים בישראל" הוא מציין. "אי אפשר לומר שישראל היא מדינה דמוקרטית באזור שלא מכבד את הדמוקרטיה מלכתחילה. לא ניתן להצדיק את מה שנתניהו עושה כשהמערב קורא לנחיצותה של מערכת משפט עצמאית. נכון שזה משבר פנימי ישראלי, אבל זה דמוקרטיה באזור שאינו מכבד את הדמוקרטיה. השורה התחתונה היא שישראל השלימה עם כללי המשחק באזור, שבו הדמוקרטיה מעוותת, והקלף של הקיצוניים משמש להשגת הישגים פוליטיים".

הרפורמה המשפטית סעודיה דמוקרטיה דיקטטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד