כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"קראסניה סלובודה"

שבת מרוממת לכלל יהודי כפר היהודים באזרבייג'אן

בראשות רבה הראשי של רוסיה ובהשתתפות הנגידים למשפחת זכרייב, התקיימה שבת מרוממת והתעוררות יהודית לכל יהודי קווקז. גולת הכותרת הייתה בסעודות השבת המשותפת באולם גדול שהוכשר מבעוד מועד במרכז הכפר

שבת מרוממת לכלל יהודי כפר היהודים באזרבייג'אן
שבת מרוממת לכלל יהודי כפר היהודים צילום: מבשר טוב מוסקבה

כמיטב המסורת של יהודי קווקז לעלות לקברי אבות בצום תשעה באב, הוחלט השנה - לרגל 'שנת הקהל', למנף את הגעתם של יהודי הקווקז מכל ערי המחוז אל בית העלמין היהודי בכפר היהודים "קראסניה סלובודה" באזרביז'אן, ולערוך עבורם יחד עם יהודי הקהילה המקומית, שבת אחדות בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א. וכהמשך לביקוריו הקודמים של הרב הראשי, גם ביקור זה נוצל לסדרת שיעורי תורה וחסידות, קבלת קהל ומענה לשאלות הרבות של ראשי ובני הקהילה, וחיזוק המוסדות והרמת קרן התורה במקום היסטורי זה, המהווה מרכז לכלל יהודי הקווקז בכל הערים והמדינות שמסביב.

היוזמה לארגון השבת המרוממת והכינוסים מסביבה, הייתה של הנגיד מר אפרים בנימינוב ממוסקבה, יחד עם גיסו הנגיד מר איסאיי זכרייב, שהגיע גם עם אחיו הדגולים למשפחת זכרייב, הנודעת כמשפחת חסד ותומכי תורה בכל העולם.

החל מיום שישי ערב שבת קודש, התאספו המונים בבית הכנסת המרכזי שבמרכז הכפר, והשתתפו בשיעורי תורה מגוונים שנערכו במקביל גם בבתי הכנסת נוספים, בידי רבני העיר פערם שליח חב"ד הרב זלמן דייטש, ורב העיר קובה הסמוכה ושליח חב"ד בכפר הרב יונה יעקובוב.

גולת הכותרת הייתה בסעודות השבת המשותפת באולם גדול שהוכשר מבעוד מועד במרכז הכפר, כשלאחריה נשארו רבים להתוועד מספר שעות עם הרב הראשי שליט"א, שעודד ורומם את המשתתפים לקחת מאור השבת קודש - שבת נחמו, לכל השנה כולה, ובמיוחד כהכנה ראויה לקראת חודש הרחמים והסליחות וחודש תשרי הבא עלינו לטובה.

רוסיה הרב לאזאר אזרבייג’ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד