כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חושבים שהם בעלי הבית"

יו"ר הקואליציה: קבוצה שחושבת מה הפרענק הזה בכלל רוצה?

יו"ר הקואליציה התייחס למחאות נגד הרפורמה המשפטית ואמר: "יש פה קבוצה שחושבת שהם בעלי הבית. אצלם בראש מסתובבת מחשבה על 'מה הפרענק הזה בכלל רוצה?". על השפעת המחאות על ראש הממשלה אמר: "המחאה הזיזה לו מאוד" 

יו"ר הקואליציה: קבוצה שחושבת מה הפרענק הזה בכלל רוצה?
ח"כ אופיר כץ צילום: צילום מסך

יו"ר הקואליציה אופיר כץ מסכם את כנס הקיץ בריאיון ל'ישראל היום' ומתייחס לסוגיות הבוערות שעומדות על הפרק ועל הכנסת שהקואליציה הסוער שהקואליציה עברה.

כץ התייחס למחאת הטייסים ואמר: "לא רוצה לנצח את הטייסים, אבל כן רוצה לנצח את ישראל הראשונה - את האפליה והפערים שיש בחברה הישראלית", לדבריו, "הייתה אמירה שהפריעה לי במיוחד שלפיה 'נצביע בעד רק בהסכמה עם האופוזיציה'".

בנוגע להשפעת המחאה על ראש הממשלה אומר כץ כי "המחאה הזיזה לו מאוד" וכי היא "היתה בעלת משמעות עבורו, הוא לא התעלם ממנה. בעיקר מה שקרה בצבא". לדבריו, האיומים בקרב אנשי המילואים ואנשי הרפואה גרמו לחברי הממשלה להיות נחושים יותר להעברת החוק.

"האיומים ש'לא נבוא לטוס ולא נבוא לנתח', היו משקל גדול בהחלטה - גם של אלו שלא 'מתים' על הרפורמה באותה אדיקות כמו לוין או רוטמן. למה השביתו את הרפואה הציבורית ופגעו בחלשים ובפריפריה? נראה אותם משביתים את הרפואה הפרטית, איפה שמרוויחים טוב, פתאום יש דמוקרטיה? לאיומים היה משקל כבד בהחלטה של כולנו שאין אופציה ב', החוק חייב לעבור", אמר כץ.

כץ מגיב גם לביקורת על חגיגות ה"סלפי" אחרי העברת החוק ותקף. "למה אנחנו צריכים להתבייש בזה? כשהממשלה הקודמת העבירה בתקציב מיליארדים למנסור עבאס וזה שרף את הלב לחצי מדינה, גם הם עשו סלפי, מישהו אמר להם משהו?".

בביקורת שלו על המחאה נגד הרפורמה טוען יו"ר הקואליציה כי "יש פה קבוצה שחושבת שהם בעלי הבית, הם חושבים 'מה פתאום תקום ממשלה אחרת'. התפיסה שלהם היא שהם אדוני הארץ, המשכילים, העשירים, ואם הם החליטו שלא יחוקקו - אז לא יחוקקו. מבחינתם, 'מי אלה מהפריפריה, מעפולה, הפרענקים האלה שיקבעו מה יקרה פה?' אצלם בראש מסתובבת מחשבה על 'מה הפרענק הזה בכלל רוצה?".

לדבריו, "יאיר גולן, אהוד ברק, בוגי, חלוץ, תמיר פרדו. מדובר באנשים שתרמו למדינה, אבל עכשיו השנאה לנתניהו גברה עליהם. חלק מהם ניסו להיבחר לכנסת ונכשלו, הם נבעטו החוצה בצורה דמוקרטית ולא מצליחים לקבל את זה".

בין היתר מביע כץ גם ביקורת על בן גביר שהחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בתקופת התקציב. "הייתי מאוכזב ממנו כשהחרים את המליאה. הבהרתי שלא אקבל התנהגות כזו במושב הבא. מפלגה שתתנהל ככה שוב, לא יקודמו לה חוקים. אני אשים את הגבולות, אחרת לא נוכל להתנהל כקואליציה".

יו"ר הקואליציה לא חסך בביקורת חריפה גם על היומע"שית גלי בהרב–מיארה. "ההחלטות שלה ממררות את חיי האזרחים. היא מאשרת הפגנות בשדה התעופה ואת שיבוש תנועת הרכבות. תראה איך חסימת כבישים הפכה לדבר שבשגרה, זה לא אמור להיות ככה.

"להפגין כן, למרר חיי אזרחים לא. השאלות הללו באו לפתחה ולא רק שהיא אמרה שזה בסדר, היא גם אמרה שאין הפגנה בלי הפרעה לסדר הציבורי. בעבר, בתקופת ההתנתקות, כשאנשים חשבו אולי להפגין, הם היו נעצרים כבר באוטובוסים. נערות בנות 14 נשלחו למעצר. איך קרה שעכשיו מותר לחסום כביש?".

באשר לשר המשפטים ו"אדריכל הרפורמה" יריב לוין, אומר כץ "מעמדו בליכוד השתדרג, אבל היה צריך לעשות את זה אחרת. לא היה צריך הביא הכל במכה אחת, זה יצר אווירה מפחידה. שמעתי שגם הוא חושב ככה, אני חושב שהוא מבין את זה".

אופיר כץ הרפורמה המשפטית יריב לוין בנימין נתניהו מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד