כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סערת החרם

מנכ"ל שטראוס במתקפה על "ערוץ 14": "פועל באופן אלים ופוגעני"

באב"ד כותב כי "שטראוס דוגלת בשיח מכיל ומכבד, לא לוקחת וגם לא תיקח חלק בשיח הפוגעני, למרות הקריאות המסיתות לחרם כלפי החברה". לדבריו, "הערוץ פועל בימים האחרונים באופן אלים ופוגעני כלפי שטראוס ובעליה"

מנכ"ל שטראוס במתקפה על "ערוץ 14": "פועל באופן אלים ופוגעני"
שי באב"ד//חברת שטראוס צילום: Michael Giladi/Flash90

ברקע הזעם הציבורי נגד ענקית המזון "שטראוס" בעקבות חרם הפרסום שהכריזה על "ערוץ 14" מנכ"ל החברה שי באב"ד יוצא להתקפה נגד הערוץ.

"בימים האחרונים אנו עדים להתבטאויות פוגעניות באופן קיצוני ולשיח אלים בערוץ 14, ברשתות החברתיות וע"י שדרני הערוץ כלפי שטראוס ובעליה", הוא כותב, "בעוד שטראוס אינה נגררת לשיח כאמור כלפי הערוץ ושדרניו. חשוב לי לפנות אליכם באופן אישי וללא מתווכים".

באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, כותב כי "שטראוס דוגלת בשיח מכיל ומכבד, לא לוקחת וגם לא תיקח חלק בשיח הפוגעני, למרות הקריאות המסיתות לחרם כלפי החברה באופן מתמשך".

מנכ"ל החברה שהכריזה על הפסקת הפרסום בערוץ הימני כותב כי "מעולם לא החרמנו ולא נחרים אף ציבור בישראל, כפי שהערוץ פועל בימים האחרונים באופן אלים ופוגעני כלפי שטראוס ובעליה, כך הוא גם פועל כלפי אוכלוסיות ומגזרים שונים".

לדבריו, "בחברה הישראלית. חרף הצעד הקשה מבחינתנו, החלטנו להקפיא את הפרסום בערוץ. זו אינה הפעם הראשונה שאנו מקפיאים פרסום בערוצי טלוויזיה וברשתות חברתיות בעקבות אמירות פוגעניות. צופי ערוץ 14 הם לקוחות נאמנים של שטראוס ואנו שמחים להעניק להם שירות ומוצרים איכותיים. חרם כלפי ציבור מסוים אינו אמת! גם אם איננו מסכימים, לכולנו יש אחריות ליצירת שיח מכבד".

מוקדם יותר, בכירי הרבנים בציונות הדתית תקפו בחריפות את ההחלטה של חברת שטראוס שבחרה להחרים את "ערוץ 14" ולהפסיק את הפרסום בו בשל אמירה של משתתף בתכנית "הפטריוטים". במכתבם כתבו הרבנים כי המהלך של חברת המזון הגדולה "מזכיר לכולנו את התקופה החשוכה של רוסיה הקומוניסטית" והודיעו כי המוסדות בראשותם יחרימו מעתה ואילך את מוצרי החברה.

כזכור, במהלך דיון בתוכנית 'הפטריוטים' בהגשת ינון מגל ב'ערוץ 14' על חוק טבריה, קרא עו"ד ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל.

שמאי התייחס במהלך דיון באולפן על חוק טבריה שנידון בבג"ץ ואמר: "אני שמח לשמוע משפט אחד – שבג"ץ ובית המשפט העליון נגד חוקים פרסונליים – הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוקים פרסונליים". הקהל בתגובה מחא כפיים, אולם יצוינו לשבח חברי הפאנל שהסתייגו ואמרו "לא לא". המגיש ינון מגל נשמע אומר "לא ניכנס לזה".

בעקבות הדברים, נמסר מ'ערוץ 14': "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

שי באב"ד שטראוס חרם ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד