י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קיץ בטוח: המתנדבים ערכו לילדים יום פעילות מרתק

ביום פעילות שנערך ביוזמת ארגון הצלה, נהנו מאות ילדי קייטנת הקיץ של ארגון תודעה מתצוגה מרתקת של רכבי הצלה והדרכה מעשית לכללי בטיחות בדרכים ● יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ: "כארגון ההצלה הוותיק בישראל, אנו פועלים לא רק להציל חיים בזמן אמת, אלא גם להטמיע מסרים שימנעו את האסון הבא"

קיץ בטוח: המתנדבים ערכו לילדים יום פעילות מרתק
הילדים ביום הפעילות צילום: ארגון הצלה

מעל שמונה מאות ילדים המשתתפים בקייטנת הקיץ של ארגון תודעה קיבלו השבוע הצצה מרתקת לפעילות העצומה של ארגון 'הצלה' ועל הדרך גם למדו כללים חשובים לשמירה על החיים ובטיחות בדרכים.

הכוכבים הראשיים ביום פעילות השטח שנערך בפארק גני יהושע וביוזמת 'הצלה', היו ללא ספק האמבולנסים ואופנועי ההצלה. מתנדבי הארגון עברו בין הילדים, הציגו את כלי הרכב, והסבירו במאור פנים על תכולת תיקי ההצלה והשימוש בכל אביזר. הילדים אף נהנו לצפות בהמחשה חיה של הגשת עזרה ראשונה ובהדגמה של קיבוע פצוע בזמן תאונת דרכים ל"ע.

חלק חשוב מיום הפעילות בקייטנה, המתקיימת בסיוע עיריית בני ברק והעומד בראשה רה"ע הרב אברהם רובינשטיין, הוקדש להסברה של כללי בטיחות חשובים. המתנדבים חיים ברגמן, דוד גליק, אלחנן מאמו ויעקב בינט חידדו באוזניי הילדים את כללי הזהירות בדרכים והתנהלות בטוחה במרחב הציבורי והדגימו פעולות מצילות חיים במקרה של חנק מגוף זר. המתנדבים התריעו בפני המשתתפים הצעירים עד כמה חשוב להיזהר בזמן נסיעה בכלי רכב כמו קורקינט, אופניים ובימבה, זאת לאור מקרים של פציעות קשות שאירעו לאחרונה בבני ברק.

"היה מרתק לראות איך נראה אמבולנס מבפנים וכמובן לראות ולחוות איך מצילים חיים בזמן אמת", מספר אחד מהמדריכים בקייטנה. "הילדים קיבלו שיעור חשוב לחיים ולמדו עד כמה חשוב לשמור על כללי הבטיחות בדרכים וכיצד לפעול בזמן מצוקה והכל בצורה חווייתית ומוחשית".

הרב יוסף סטל סגן מנהל אגף החינוך הקדם יסודי ומנהל מחלקת גני ילדים ורכז ארצי בארגון תודעה: "כמי שקבלנו הנחיות מגדולי ישראל לדאוג לילדי החיידרים לקייטנות בימי בין הזמנים ולדאוג להם לתעסוקה מפוקחת, אך לא פחות חשוב הוא הדגש על ביטחון ודאגה לשלומם לעבור את ימי בין הזמנים בשלום.

יו"ר הצלה הרב אשר שלומוביץ סיכם את יום הפעילות בסיפוק רב. לדבריו: "כארגון ההצלה הגדול בעיר התורה והחסידות, אנו פועלים לא רק להציל חיים בזמן אמת, אלא גם למנוע את האסון הבא. אודות למתנדבים המסורים הצלחנו להעביר למאות הילדים שהשתתפו ביום הפעילות מסרים מעשיים של ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

קייטנה ארגון הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד