כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גוש הימין בהתאוששות?

סקר מנדטים חדש: הליכוד פותחת פער על המחנה הממלכתי

אחרי היציאה לפגרה: סקר מנדטים חדש שפורסם הערב מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד הייתה למפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, ומי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? כל הפרטים

סקר מנדטים חדש: הליכוד פותחת פער על המחנה הממלכתי
יאיר לפיד / נתניהו / בני גנץ צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר יציאת הכנסת לפגרה מה שהביא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית ובצל הדיון הדרמטי בבג"ץ על חוקיותו של חוק הנבצרות מתפרסם הערב (חמישי) סקר מנדטים חדש ממנו עולה כי לא חל שינוי משמעותי מהשבועות האחרונים אך נראה כי גוש הימין מתחיל להתאושש.

על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד הייתה למפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, המחנה הממלכתי עם 25 מנדטים ומפלגת יש עתיד עם 16 מנדטים.

ש"ס עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, הציונות הדתית ועוצמה יהודית עם 5 מנדטים כל אחת. מרצ – 5 מנדטים, חד"ש – 5 ורע"מ  5 מנדטים.

המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה: בל"ד עם 2.6%, העבודה עם 1.2% ונעם עם 0.1%.

בחלוקה לגושים: גוש הימין בראשות ראש הממשלה נתניהו עם 57 מנדטים. גוש האופוזיציה עם 58 מנדטים ובתווך מפלגת חד"ש תע"ל עם 5 מנדטים.

משתתפי הסקר נשאלו גם מי מבין האישים הבאים הוא המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? 79% מתומכי הקואליציה אמרו כי רה"מ נתניהו הוא האדם המתאים ביותר. לעומת זאת, 50% מהמזוהים עם מפלגות האופוזיציה, אמרו שהמתאים לתפקיד הוא דווקא יאיר לפיד.

בהמשך, נשאלו המשתתפים את אותה שאלה, רק שהפעם המועמדים היום נתניהו וגנץ. על פי נתוני הסקר נראה שדווקא יושב ראש המחנה הממלכתי הוא המועמד המוביל מטעם האופוזיציה לתפקיד ראש הממשלה, עם תמיכה גדולה מזו של לפיד – 65%.

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי ערוץ 14 מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד