כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מפגן של אחדות יהודית

בנוכחות הרב הראשי: התייסדה ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית

בנוכחות הרב הראשי לישראל דוד לאו, נחתם היום בבואנוס איירס שבארגנטינה מגילת היסוד לייסוד ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית שתכלול את ראשי הרבנים של הקהילות היהודיות מארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, קולומביה, ונצואלה, פנמה, פרו, צ'ילה, פראגוואי, אורגוואי ואקוודור

בנוכחות הרב הראשי: התייסדה ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית
ועידת רבני אמריקה הלטינית צילום: באדיבות המצלם

בשורה ענקית לקהילות היהודיות באמריקה הלטינית: בנוכחות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ובנוכחותם של 30 רבנים מקהילות היהודיות, שהגיעו מתשע מדינות שונות מאמריקה הלטינית, הושק בטקס חתימה חגיגי בבואנוס איירס שבארגנטינה, 'ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית'. ועידת הרבנים תכלול את ראשי הקהילות היהודיות מארגנטינה, ברזיל, מקסיקו, קולומביה, ונצואלה, פנמה, פרו, צ'ילה אורגוואי ואקוודור.

מי שיזם וייסד את ועידת הרבנים החדשה הוא הרב אליהו המרה, מרבני ארגון 'אמיה', נשיא ועד הקהילות בארגנטינה (AMIA) וחבר בחטיבה הבינלאומית של ועידת רבני אירופה.

ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית תדון בנושאים הלכתיים לקהילות היהודיות באמריקה הלטינית ותשמש גם כגורם הדואג לשמירה על זכויותיהם של הקהילות היהודיות במדינה וביניהם שמירה על חופש הדת, חיזוק המסורת בקרב קהילות יהודיות קטנות ומרוחקות ומאבק באנטישמיות. הועידה תחל את פעילותה ותקיים כנסים ומפגשים של ראשי רבני הקהילות בכל פעם במדינה חברה אחרת באמריקה הלטינית.

המפגש המכונן התקיים במסגרת ביקורו השלישי בארגנטינה של הרב הראשי לישראל, דוד לאו ובהשתתפות מכובדים נוספים וביניהם: הרב אליעזר וולף, הרב הראשי של אמסטרדם, הרב הראשי של העיר בת ים הרב אליהו בר שלום, הרב איתן אקשטיין, מנכ"ל ומייסד 'רטורנו' מרכז לטיפול בהתמכרויות העצמה ומניעה.

הרב הראשי לישראל, דוד לאו: "ביום ט"ו באב כבר מתחילים לברך כתיבה בחתימה טובה. אנו מתוכננים לראש השנה ובראש השנה תיקן רבי אבהו שכאשר יש ספק בשברים האם זה נעשה בצורה של שברים תרועה, תיקן רב אבהו שתהיה אחידות כדי שלא תראה חלילה תורה כשתי תורות ותיקן לנו את התקנה של תשר"ת, תש"ת תר"ת. המחויבות שלנו להגדיל כבוד שמים היא לוודא שלא תיראה חלילה התורה כשתי תורות. ייסוד ועידה רבני אמריקה הלטינית בתאריך שכזה כל כך חשוב ומשמעותי כי הוא בעצם אומר שהתורה בכל אמריקה הלטינית היא תורה אחת, שתהיה שמחוברת לארגוני הרבנים בעולם, לרבנות הראשית בישראל, זו ועידה שתגדיל כבוד שמיים וגם תחתן כוח למקומות מרוחקים, ויהוו חלק מכלל הרבנים בכלל העולם כולו ובכך ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית תוכל לשמר את מעמד היהדות בצורה טובה יותר. התורה בכל אמריקה הלטינית תהיה תורה אחת".

נשיא ועד הקהילות בארגנטינה (AMIA), מרבני אמיה, הרב אליהו המרה סיכם: "הקמת ועידת הרבנים של אמריקה הלטינית היא נחוצה ורלוונטית לאור הגידול המשמעותי בכמות חברי הקהילות היהודיות שומרי המצוות. הקמת הועידה תסייע באתגרים ובתרחישים עימם צריכות להתמודד הקהילות לאחר מגיפת הקורונה. אנו שמחים לקבל את ברכתם של גדולי הרבנים בישראל ויבשת אירופה ומביעים נכונות לשתף פעולה למען השגת היעדים הנדרשים".

הרב דוד לאו ארגנטינה רבנים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד