כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות החקיקה

לאחר האזהרה: סיטי בנק מוריד את תחזית הצמיחה של ישראל

לאחר שבנק ההשקעות 'סיטי בנק' פרסם הערה למשקיעים לגבי המצב הנוכחי בישראל כעת הוא מוריד את תחזית הצמיחה לשנה זו ולשנה הבאה

לאחר האזהרה: סיטי בנק מוריד את תחזית הצמיחה של ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

סיטי בנק הוריד היום (חמישי) את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ישראל לשנת 2023 ולשנת 2024. הבנק נימק את הירידה בתחזית בשל ירידה בהשקעות לטענתו בשל המשך החקיקה של חוקי הרפורמה המשפטית. בנוסף, בהודעת הבנק צוין כי התמ"ג ודירוג האשראי של ישראל צפויים לספוג פגיעה בטווח הבינוני.

הכלכלן מישל ני הוריד את תחזית הצמיחה לשנת 2023 ל–3.1% לעומת התחזית הקודמת  שעמדה על 3.3%. לשנה הבאה התחזית ירדה ל–2.8% לעומת תחזית קודמת שעמדה על 3.3%. לעוד שנתיים,שנת 2025, הציפייה היא לצמיחה של 3.2%. "ההשפעה המיידית על התמ"ג תהיה כנראה מתונה, אם כי היקף אובדן הייצור יורגש בצורה חמורה יותר בהמשך הדרך", כתב בדו"ח. "אני לא חושב שהצריכה הפרטית תושפע בצורה משמעותית יותר מדי, משום שהצמיחה בהכנסות עודנה יציבה".

לפני כשבועיים פרסם הבנק דו"ח בו הוא מפרסם הערת אזהרה למשקיעים לגבי המצב הנוכחי בישראל בעקבות המשך חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית. לפי הדו"ח, משבר חוקתי בישראל במקרה של התערבות בג"ץ כחלק מהליך החקיקה ופיטורי היועמ"שית עלולים להוביל לטלטלה בשווקים. בשל כך יש להמתין ולשקול שנית השקעה בישראל. 

 

בנק השקעות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד