כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא יתמכו אם יורשע

טראמפ בצרות תרתי משמע: המצביעים נוטשים

45% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית לא יצביעו לטראמפ אם יורשע בפלילים. 35% אמרו שיצביעו לו גם אם יורשע. הנשיא לשעבר הופיע אתמול בבית המשפט כדי להתמודד עם האשמות פדרליות על הפצת שקרים

טראמפ בצרות תרתי משמע: המצביעים נוטשים
טראמפ בנאומו צילום: דוברות הבית הלבן

כמחצית מהרפובליקנים לא יצביעו עבור דונלד טראמפ אם הוא יורשע בעבירה פלילית. הבעיות המשפטיות שלו מציבות אותו בבעיה בהתמודדותו לנשיאות ארה"ב ב-2024, כך לפי סקר חדש שדווח ברויטרס.

הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות בבחירות בנובמבר 2024, הופיע אתמול (חמישי) בבית המשפט כדי להתמודד עם האשמות פדרליות על קונספירציה שקידם לביטול ההפסד שלו בבחירות 2020.

הוא הואשם בנוסף בשני תיקים פליליים נוספים: האחד בבית משפט במדינת ניו יורק סביב תשלומים לא חוקיים. ובבית משפט פדרלי שבו הוא הואשם בהחזקת מסמכים רגישים ומסווגים ללא אישור לאחר שעזב את תפקידו בינואר 2021.

הסקר של 'רויטרס/איפסוס' שאל את תומכי טראמפ אם יצביעו לטראמפ לנשיאות בשנה הבאה אם ​​הוא יורשע בפשע על ידי חבר מושבעים. בקרב הרפובליקנים, 45% אמרו שלא יצביעו עבורו, יותר מ-35% אמרו שכן יצביעו. השאר אמרו שאינם יודעים.

כשנשאלו אם הם יצביעו לטראמפ אם הוא יהיה בכלא, 52% מהרפובליקנים אמרו שלא יצביעו, לעומת 28% שאמרו שכן.

הסקר החדש הראה כי הרפובליקנים מזדהים עם טענותיו של טראמפ לרדיפה פוליטית. שבעים וחמישה אחוז מהמשיבים הרפובליקנים הסכימו עם הצהרה לפיה ההאשמות נגד טראמפ היו "ממניעים פוליטיים". 20 אחוז לא הסכימו והשאר אמרו שהם אינם יודעים.

 

 

כתבי אישום דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד