י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התעלל באופן אישי

משטרת גרמניה עצרה סורי באשמת פשעי מלחמה

הרשויות בגרמניה עצרו חשוד בפשעי מלחמה, שזוהה רק כאחמד בהתאם לחוק הגרמני על פרסום שמות של חשודים. החשוד נעצר ב-26 ביולי בעיר ברמן שבצפון המדינה. הוא הואשם בכך שפעל בין 2012 ל-2015 במהלך מלחמת האזרחים בסוריה כמנהיג מקומי של אנשי המיליציות הפרו-ממשלתיות "שביחה" בדמשק

משטרת גרמניה עצרה סורי באשמת פשעי מלחמה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

משטרת גרמניה עצרה אזרח סורי בגין פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה. הוא נאשם בכך שנטל חלק בדיכוי אכזרי של מתנגדי הממשלה בסוריה, כך מסרה התביעה הגרמנית. משרד התובע הפדרלי מסר בהצהרה כי החשוד, שזוהה רק כאחמד בהתאם לחוק הפרטיות הגרמני, נעצר ב-26 ביולי בעיר ברמן שבצפון המדינה. הוא הובא אתמול (חמישי) להארכת מעצר.

הוא מואשם בכך שפעל בין 2012 ל-2015 במהלך מלחמת האזרחים בסוריה כמנהיג מקומי של אנשי מיליציות "שביחה" הפרו-ממשלתיים בדמשק, שמשימתם הייתה לסייע במחיצת התנגדות. המיליציה הפעילה מחסומים שבהם "נעצרו אנשים באופן שרירותי כדי שניתן יהיה לסחוט אותם או את בני משפחתם תמורת כסף, הוטלו עליהם עבודות כפייה או עינויים", כך אמרו התובעים.

הלוחמים גם שדדו את בתיהם של מתנגדי המשטר, ומכרו את השלל. אחמד בן 46, מואשם בהשתתפות "באופן אישי בהתעללות באזרחים". הם אמרו שבתקרית אחת ב-2013, הורו לאנשי מיליציה "לייסר באכזריות אדם עצור במשך שעות באמצעות צינורות פלסטיק".

בסתיו 2014 אחמד ואנשי מיליציה נוספים ואנשי השירות החשאי הצבאי תקפו אזרח במחסום, תפסו אותו בשיער והכו את ראשו על המדרכה. בין דצמבר 2012 לתחילת 2015, הוא מואשם בכך שעצר פעמיים קבוצות של 25 עד 30 בני אדם והכריח אותם לשאת שקי חול לחזית, שם התמודדו עם אש צולבת ונמנע מהם מזון ומים בזמן שהוכו.

לא ברור מתי הגיע אחמד לגרמניה או אילו עדים דיווחו עליו לרשויות ומסרו עדויות נגדו. דובר משרד התובע הפדרלי סירב למסור פרטים נוספים.

גרמניה הכניסה מאות אלפי סורים במהלך זרם הפליטים ב-2015-16. ארגונים לא ממשלתיים הזהירו בזמנו מפני הסכנה שאנשי מיליציות "שביחה" שהואשמו בביצוע כמה מהזוועות הברבריות ביותר נגד אזרחים עבור משטרו של הנשיא בשאר אסד, מגיעים בסתר לאירופה ומקבלים מקלט.

גרמניה משתמשת בסמכות שיפוט אוניברסלית, המאפשרת העמדה לדין של פשעים חמורים מסוימים ללא קשר למקום שבו הם התרחשו, כדי לשפוט סורים על מעשי זוועה שבוצעו במהלך מלחמת האזרחים במדינה.

סוריה פשעי מלחמה משטרת גרמניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד