כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כל המקומות היו תפוסים

תמונה נדירה: האדמו"ר מאמשינוב נוסע ברכבת

תמונה נדירה בה נראה האדמו"ר מאמשינוב נוסע ברכבת ומעביר את זמנו בלימוד עם בנו הרה"צ רבי משה מילקובסקי, עוררה התעניינות גדולה. המצלם: "הצעתי לו את המקום שלי והוא סירב בהחלטיות וניסה במהירות לחפש מקום אחר, הוא הלך בין הקרונות ועלה לקומה השנייה אבל הכול היה תפוס"

תמונה נדירה: האדמו"ר מאמשינוב נוסע ברכבת
הרבי מאמשינוב בנסיעה ברכבת צילום: באדיבות המצלם

בתמונה שהכתה אמש (חמישי) גלים ברשתות החברתיות נראית דמותו הטמירה של האדמו"ר מאמשינוב מגדולי וצדיקי הדור כשהוא נוסע ברכבת מירושלים למרכז בט"ו באב. 

התיעוד של האדמו"ר מאמשינוב יוצא דווקא בנסיעה ברכבת, מביתו בירושלים לעבר מרכז הארץ, אינו שגרתי ולכן עורר סקרנות עצומה.

בקרב החסידים נפוצה התמונה עם עדות מהמצלם: "אתמול ט"ו באב יצא לי לנסוע ברכבת מירושלים למרכז עליתי לרכבת כמה דקות לפני היציאה והצלחתי לתפוס מקום ברכבת העמוסה כמו תמיד, ואז רגע לפני שהרכבת יוצאת אני רואה את האדמו"ר מאמשינוב עולה לרכבת עם הגבאי שלו".

"הצעתי לו את המקום שלי והוא סירב בהחלטיות וניסה במהירות לחפש מקום אחר", סיפר. "הרבי הלך בין הקרונות ועלה לקומה השנייה, אבל הכול היה תפוס ואז פיניתי את המקום ואמרתי לגבאי שיבואו למקום שלי והגבאי שכנע אותו שאין ברירה אחרת והוא בא לשבת ברביעייה שפיניתי לו כשהסברתי לו שאשתי יכולה לשבת בין אנשים ואילו אני נשארתי ברביעייה יחד עמו".

לסיום סיפר המתעד כי "במהלך הנסיעה הוציא האדמו"ר מהשקית חומש קטן ולמד בעיון אור החיים ורמב"ן פרשת ואתחנן. האדמו"ר החליף רכבת באמצע הנסיעה והודה על המקום".

והתובנה של החסיד: "כדאי לדעת שיש גם צדיקים אמיתיים כאמשינובער שנוסע ברכבת כאחרון הפשוטים ומסרב אפילו שיתנו לו מקום"

 

הרבי מאמשינוב רכבת ישראל תמונה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד