כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פוטין לא סולח

מנהיג האופוזיציה ברוסיה קיבל עונש נוסף של 19 שנים

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני קיבל עונש חדש של 19 שנים. אלכסיי נבלני, נידון על תמיכה ב"קיצוניות", וזאת על רקע דיכוי מוגבר של התנגדות ברוסיה למלחמה

מנהיג האופוזיציה ברוסיה קיבל עונש נוסף של 19 שנים
נבלני בעת מעצרו צילום: אינסטגרם

בית משפט ברוסיה גזר ביום שישי על אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הכלוא, עונש מאסר חדש של 19 שנים באשמת תמיכה ב"קיצוניות", כך דיווחו כלי התקשורת ברוסיה, פסיקה שהגיעה על רקע דיכוי ההתנגדות המוגבר ברוסיה מלחמה באוקראינה.

נבלני, שחקירותיו נגד השחיתות של הקרמלין הכעיסו את ההנהגה הבכירה של רוסיה, כבר מרצה עונש מאסר של תשע שנים בכלא עם אבטחה מקסימלית במזרח מוסקבה.

זיכויים הם נדירים ביותר בבתי המשפט ברוסיה, במיוחד נגד גורמי אופוזיציה. נבלני ותומכיו חזו גזר דין קשה, במיוחד בהתחשב בכך שהקרמלין בחודשים האחרונים אסר על כל ביקורת על המלחמה באוקראינה, הגביר את מאסרם של קולות האופוזיציה וסגר כלי תקשורת ליברליים.

נבלני, בן 47, הואשם ב"קידום טרור, מימון קיצוניות ושיקום הנאציזם". התובעים ביקשו 20 שנות מאסר נוספות, בנוסף להרשעתו במרץ האחרון באשמת הונאה, לטענת ארגוני זכויות אדם, העונשים הללו כולם ממניעים פוליטיים.

נבלני כמעט מת בשנת 2020 לאחר שהורעל בניסיון התנקשות של הקרמלין. ממשלת רוסיה הכחישה מעורבות. לאחר שקיבל טיפול רפואי בגרמניה, הוא חזר לרוסיה, שם עצרו אותו כוחות הביטחון.

 

 

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד