ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המחאה בבני ברק - משגה

אמנון אברמוביץ': החרדים קורבנות של הרפורמה המשפטית

הפרשן הבכיר כותב במאמר כי החרדים מבינים שהרפורמה המשפטית מזיקה להם ובקרוב היא תתהפך עליהם עם הבאת חוק הגיוס לסדר היום. לדבריו, "תנועת המחאה שגתה - לא מאוחר לתקן - ביחסה אל הציבור החרדי, להבדיל מהפוליטיקאים שלו, ובשיח שלה עם הקהל הקדוש הזה. ההפגנה בבני ברק הייתה משגה"

אמנון אברמוביץ': החרדים קורבנות של הרפורמה המשפטית
מחאת השמאל בבני ברק צילום: Omer Fichman/Flash90

אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 12, כותב במאמר בסוף השבוע כי החרדים איתם שוחח מתנערים מהרפורמה במשפטית שמקדמת הממשלה ומבינים כי היא "תתהפך עליהם" בסופו של דבר. 

"לחרדים אמיתיים, בלתי מקולקלים, אין דבר וחצי דבר עם המשיחיות הלאומנית של סמוטריץ' והלאומנות הטלוויזיונית של בן-גביר", הוא כותב. "משה גפני הטיח בסמוטריץ' את הכינוי המדויק "סיקריק". הכלכלה של פורום "קהלת" נקראת "ליברטריאנית", מילה שלא כתובה בתנ"ך ולא נזכרת במקורות. איפה הכלכלה האנוכית של "קהלת" ואיפה גמילות החסדים, נדיבות הלב והעזרה ההדדית, הלב הפועם של החברה החרדית?"

לדברי פרשן N12, "גם החרדים, כמו חילוניים ודתיים ואולי יותר, הם קורבנות המהפכה המשפטית שהעלתה את יוקר המחיה ואת המשכנתאות. בכלל, מה להם ולהפיכה שעלולה ביום סגריר להתהפך להם על הראש? תזכורת מדגמית: בג"ץ פסל תשדיר בחירות שבו כונו החרדים "עלוקות" (הוא לא פסל את הקריאה "שמאלנים בוגדים"). בג"ץ קבע שיש להמשיך לסבסד את מעונות היום לאברכים, שיש להקים מקווה בכפר ורדים, ושאסור להפלות מזרחיים בחינוך העצמאי".

ארמוביץ' כותב כי "תנועת המחאה שגתה - לא מאוחר לתקן - ביחסה אל הציבור החרדי, להבדיל מהפוליטיקאים שלו, ובשיח שלה עם הקהל הקדוש הזה. ההפגנה בבני ברק הייתה משגה, אף שחזינו שם במחזות משובבי נפש: ריקוד משותף של תושבים ומוחים בעת הכנסת ספר תורה. וכמובן הכנסת אורחים (מוחים) על ידי תושבים, שחילקו להם כיבוד ושתייה. הם נהגו על פי הכלל שלפיו גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה. המוחים השיבו במאור פנים ואסירות תודה. גם על תבונת פתיחת מסעדות בערב ט' באב אפשר היה להתווכח".

אמנון אברמוביץ' הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד