י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תתחילו להתרגש

הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח בעוד פחות משבועיים

משרד התחבורה ונת"ע הכריזו סופית כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח ב-18 באוגוסט זאת לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת 

הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח בעוד פחות משבועיים
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

עכשיו זה רשמי: הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח ב- 18 לאוגוסט בעוד פחות משבועיים. הקו יתחיל לפעול ביום שישי בשש בבוקר, כאשר טקס חנוכת הקו הרשמי בנוכחות ראש הממשלה נתניהו יתקיים יומיים או שלושה קודם לכן.

מנכ"ל נתע עדכן ביום שישי את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ואליאס מטר מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה.

מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר נתנו ע"י חברות גרמניות עצמאיות. בסוף הדוח המסכם שהתקבל נכתב: "הקו האדום מוכן לpto" (אישור הפעלה). כאמור בתום העדכון הנחתה שרת התחבורה מירי רגב על פתיחת הקו ביום שישי ה18/8. אין ספק שזו בשורה אדירה לתושבי גוש דן.

הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. אורך הקו 24 ק"מ, כמחצית ממנו עובר במנהרה מתחת לפני הקרקע. עלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל.

כזכור, פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה התעכב כמה פעמים בשנים האחרונות. העבודות על הקו האדום החלו כבר בשנת 2015 עם פיצוץ גשר מעריב, מאז נדחה מועד הפתיחה מסוף אוקטובר בשנת 2021 לנובמבר 2022. לאחר מכן, התכנון היה לפתוח את הקו ברבעון הראשון של השנה, מה שגם לא קרה. שרת התחבורה מירי רגב נקבה בתאריך נוסף - פתיחת הקו ביום העצמאות – מה שגם לא יצא אל הפועל, אך הפעם כאמור מדובר בחותמת הסופית והמוגמרת כאשר ניתנו כל האישורים הנדרשים להפעלת הרכבת.

 

הקו האדום רכבת הקלה נסיעות רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד