ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
רוצים שקיפות

הדמוקרטים קוראים לשדר את משפטי טראמפ בשידור חי

הדמוקרטים בבית הנבחרים קוראים לשדר את משפטי טראמפ בשידור חי. עורך דינו של טראמפ קרא גם הוא להתקין מצלמות באולם בית המשפט ולשדר לכל העולם

הדמוקרטים קוראים לשדר את משפטי טראמפ בשידור חי
טראמפ צילום: קמפיין טראמפ

כ-40 דמוקרטים בבית הנבחרים, בראשות אדם שיף (קליפורניה), קוראים לשדר בטלוויזיה את המשפטים הפדרליים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בהאשמות הקשורות לבחירות 2020 ושמירת מסמכים מסווגים.

במכתב להנהלת הפיקוח על ניהול בתי המשפט הפדרליים, טענו המחוקקים כי המהלך יחזק את ההסכמה הציבורית לתוצאה. "בהתחשב באופי ההיסטורי של האישומים שהועלו בתיקים אלה, קשה לדמיין נסיבות חזקות יותר עבור הליכים אלו בטלוויזיה", נכתב במכתב.

מצלמות מותרות באולמות משפט מדינתיים ומקומיים, אך הן בדרך כלל אינן מותרות באולמות משפט פדרליים. ועידת המשפט של ארצות הברית, הגוף לקביעת המדיניות של בתי המשפט, אפשרה כמה תוכניות פיילוט בעשורים האחרונים שהתמקדו בתיקים אזרחיים. מחוקקים בשתי המפלגות פעלו ללא הצלחה לקדם חקיקה כדי לאפשר יותר שקיפות.

עורך דינו של טראמפ  אמר שהם רוצים שהמשפט על אישומים הקשורים לבחירות ב-2020 ישודר בטלוויזיה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

בחודש שעבר עורך הדין של טראמפ, ג'ון לאורו, אמר שהוא יברך על שקיפות מלאה. "הייתי מקווה שמשרד המשפטים יצטרף למאמץ הזה כדי שנוכל להסיר את המסך וכל האמריקאים יוכלו לראות מה קורה", אמר לאורו ל'פוקס ניוז'.

בית המשפט המחוזי הפדרלי בוושינגטון בו צפוי טראמפ להישפט מעולם לא התיר מצלמות. המתנגדים למצלמות באולם בית המשפט טוענים שהן עלולות להפריע, להפחיד עדים ולגרום לשופטים ולמושבעים לאבד את האנונימיות היחסית שלהם.

 

כתבי אישום מצלמות וושינגטון דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד