כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השרה תקפה

משרד החוץ האמריקני גינה את "התקפות הטרור" בתל אביב ובבורקה

משרד החוץ האמריקני פירסם שתי הודעות גינוי, אחת אחרי השנייה, בה גינה את הפיגוע בתל אביב ואת הרג הצעיר הפלסטיני בבורקה, והגדיר את שניהם כ"התקפות טרור"

משרד החוץ האמריקני גינה את "התקפות הטרור" בתל אביב ובבורקה
הזירה בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד החוץ האמריקני גינה הלילה בשתי הודעות שהפיץ את הפיגוע בתל אביב בו נרצח חן אמיר ז"ל ואת התקרית ליד הכפר הפלסטיני בורקה ביום שישי בה נהרג פלסטיני.

בהודעה אחת נכתב: "אנחנו מגנים את התקפת הטרור מצד מתנחלים ישראלים קיצונים בה נהרג פלסטיני בן 19. ראינו שישראל ביצעה כמה מעצרים ואנחנו מצפים שהאחראים יועמדו לדין וישאו באחריות באופן מלא".

בהודעה נוספת שפורסמה ממש באותה דקה נכתב בחשבון הטוויטר: "אנחנו מגנים את התקפת הטרור בתל אביב בה נהרג אדם אחד וכן התקפות טרור נוספות נגד ישראלים שבוצעו לאחרונה. אנחנו קוראים להפסקת מעשי האלימות הללו ולהפסקת ההסתה לאלימות".

השרה אורית סטרוק גינתה בריאיון לגלי צה"ל את מה שראתה כהשוואה בין האירועים: "הממשל האמריקני, עם כל הכבוד והידידות, לא חקר את האירוע עד תומו. יש סרטים שצילמו הפלסטינים עצמם שבהם רואים סוג של לינץ'".

נזכיר כי בעימותים שפרצו בליל שבת בכפר בורקה שבאזור רמאללה בין מתנחלים לפלסטינים, נהרג צעיר פלסטיני שנורה ע"י אחד מפעילי הימין.

מתחקיר ראשוני שביצעו צה"ל והמשטרה עולה כי סמוך לשעה 21:00 פרץ עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים ובעקבות הדיווח הגיעו כוחות הביטחון למקום. מתחקור ראשוני עולה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, העימות החל בהגעת אזרחים ישראלים לרעות צאן סמוך לכפר בורקא, ופלסטינים שהגיעו מהכפר על מנת להרחיקם.

במקום, כך לפי צה"ל, החל עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, אזרחים ישראלים ירו לעבר הפלסטינים. במהלך העימות נהרג פלסטיני, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים ורכב פלסטיני נמצא שרוף. מספר אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. כוחות הביטחון הגיעו למקום מיד עם קבלת הדיווח, אך לאחר הירי.

יחד עם זאת, בשעות הערב אתמול הגיע המחבל, תושב ג'נין בן 27, ללא אישורי שהייה ועבודה בישראל, לאזור רחוב מונטפיורי בתל אביב. פקחי העירייה הבחינו במחבל, אשר עורר את חשדם וביקשו לבדוק אותו. בשלב זה פתח המחבל בירי לעבר הפקח, אשר נפגע באורח קשה ופונה למרכז הרפואי איכילוב. פקח העירייה נוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל. כוחות גדולים של משטרת מחוז תל אביב הגיעו למקום והחלו בטיפול בזירה ובסריקות נרחבות באזור.

מאוחר יותר נקבע במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב מותו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב-יפו. חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג "בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים". בית החולים מסר כי "משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

משרד החוץ האמריקני פיגוע תל אביב אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד