י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם בחודש יולי

מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי

המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי נמשכה גם בחודש יולי | אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "ענף היהלומים העולמי עדיין במשבר, התעשייה המקומית מושפעת"

מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

גם בחודש יולי נמשכה המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי – המושפע ממנו - מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. שבעת החודשים הראשונים של השנה בענף בארץ נחתמו בסימן שלילי עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום נתוני חודש יולי שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בשבעת החודשים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-661 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יולי נרשמה ירידה של כ-46% לעומת חודש יולי 2022). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-515 מיליוני דולרים, ירידה של כ-53% לעומת שבעת החודשים הראשונים בשנת 2022 (כשבחודש יולי נרשמה ירידה של כ- 44% לעומת חודש יולי אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשבעת החודשים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 1.57 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 24% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש יולי נרשמה ירידה של כ- 34% לעומת יולי אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.9 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 25% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022 (כשבחודש יולי 2023 נרשמה ירידה של כ- 31% לעומת יולי אשתקד). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-19.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-27% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביולי. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 29 מיליוני דולרים, שמהווים כ-27% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביולי. 

"המשך המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת גם בנתוני חודש יולי" מוסר אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. "בהקשר זה, הירידות בארץ תואמות את המתרחש בתעשייה בעולם. ההערכות הן כי שוק היהלומים העולמי יתחיל להראות ניצני התאוששות סביב הרבעון האחרון של השנה" כך גור.     

 

 

 

יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד