א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יעלי מגשימה את החלום של אמה, אבל היא לא תהיה שם כדי לראות זאת

אחרי שנתיים של מחלה נפטרה אמה של יעלי • מאז חלפה שנה נוספת, ועכשיו היא מגשימה את החלום של אמה המנוחה • מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א הבטיח למי שיציל את יעלי בעת הדחק וימנע ממנה צער: "יזכו מידה כנגד מידה שהקב"ה ישמרם ויצילם מכל צרה וצוקה – ובהצלחה מופלגה בזמן הבעל"ט"

יעלי מגשימה את החלום של אמה, אבל היא לא תהיה שם כדי לראות זאת
חתונה צילום: פיקסביי

שמלת הכלה של יעלי כבר תלויה על הארון, מתנפחת כמעט עד חצי החדר. השמלה הצחורה בהחלט מרשימה, אבל היא לא תוכל להסתיר את הצער והכאב. יעלי שמחה מאוד, מתרגשת מאוד. חתונה זה אירוע של פעם בחיים, והיא זכתה ב"ה לחתן כליל המעלות, ממש בחור מושלם, בדיוק כמו שחלמה. אבל השמחה וההתרגשות לא מחפשים על הצער. לחופה היא תצעד לבד... בלעדיה. בלי האמא המיוחדת שלה שכל כך אהבה וטיפחה.

אמא שלה כל כך קיוותה שתצליח לשרוד עד לאחר חתונתה. כשהזריקו לה את הטיפולים הכימותרפיים היא היתה מחייכת חיוך מיוסר, ואומרת לה ליעלי: "אני יודעת שלא אחיה לנצח, ואני גם לא רוצה לחיות לנצח. אני רק רוצה לחיות עד שאראה אותך צועדת אל החופה. בשמלה צחורה ותפוחה, כזאת שיצרכו להחזיק מכל הכיוונים כדי לעזור לך להיכנס בין העמודים שעליהן מתנוססת החופה.

אמא כמובן הגזימה, היא לא באמת התכוונה, אבל יעלי החליטה שהיא נצמדת לחלום הזה, ומשתדלת שתהיה לה שמלה הכי דומה למה שאמא שלה דמיינה.

עכשיו השמלה כבר כאן, בימים הקרובים היא מתחתנת, אבל אמא לא נמצאת כאן כדי לראות את זה!

לתרומה ליעלי ול-83 היתומים הקליקו כאן

"את תראי אותי מלמעלה", היא לוחשת, "נכון אמא???", היא שואלת, ולא זוכה למענה ברור. בעיני רוחה היא רואה את אמא מנענעת בראשה... עוצמת עיניים, מקווה שהתמונה הזאת לא תחלוף. היא רוצה לראות את אמא עוד ועוד.

עכשיו היא רואה אותה חייכנית ורעננה, האמא האמיתית שלה, זאת שגידלה אותה והדריכה אותה במשעול החיים. כבר שלוש שנים שהיא לא זכתה לראות אותה כך. שנתיים של מחלה לקחו ממנה את כל התואר האנושי, היא הפכה להיות צל של עצמה, עצמות הלחיים בלטו, העיניים היו שקועות, אבל הן המשיכו לחייך, העיניים האלו. בכל פעם שאמא ראתה אותה, את יעלי, היא היתה מחייכת את החיוך הנצחי, ואומרת לה כמה היא גאה בה ואוהבת אותה.

כבר שנה שאין לה אמא. שנה שהיא 'יתומה'. עדיין לא התרגלה לגלגל את המילה הזאת על לשונה. אבל היא במצב של יתמות, יתומה, בת לאב אלמן ואחות לילדים יתומים. הם משפחה מיותמת, ועכשיו היא כלה יתומה.
כמובן שהיא זקוקה לעזרה. אבא שלה לא עובד מאז שאמא חלתה. תחילה היה עסוק בסידורים הרפואיים, לאחר מכן היה שקוע בדאגה נוראה, ומאז שנפטרה הוא שבר כלי. יעלי מקווה שהשמחה של החתונה תעיר אותו מחדש לחיים.

אבל כדי להתחתן היא צריכה עזרה. את שמלת הכלה היא כבר השיגה, כדי להגשים את החלום של אמא היקרה. לגבי כל השאר... היא עדיין לא מסודרת.

לתרומה ליעלי ול-83 היתומים הקליקו כאן

יעלי היא רק אחת מ-83 היתומים המתחתנים ימים אלו. 'יתומי אב', אלו שנבדקו על ידי 'קופת העיר' ונמצאו זכאים לקבל מענק של עזרה וסיוע לחתונתם. כמוה יש עוד 32 יתומים ויתומות נוספים שזקוקים גם הם לסיוע. לכל אחד יש את הסיפור שלו, החלום שלו, מסכת הייסורים שהוא עבר לפני שהתייתם ולאחר מכן. 83 יתומים ויתומות שניצבים על פתחה של התחלה חדשה. הם הולכים לעבור ממצב של 'יתום' ו'יתומה', למצב של 'אבא ואמא'.
וברגעים האלו הם זקוקים לנו, הם זקוקים לך! הם צריכים את העזרה שלנו. כל אחד מאתנו יתן עשרה שקלים ליתום, 830 שקלים בסך הכל, כדי שהם יוכלו להתחתן בכבוד.

רבינו הגדול הגרמ"ה הירש שליט"א אומר באחריות מלאה: "התורמים סך 830 שקלים עבור 83 יתומים ויתומות הנישאים בחודש אב תשפ"ג, כמו שהצילו את היתומים בעת דחקם ומנעו מהם צער, יזכו בס"ד מידה כנגד מידה שהקב"ה ישמרם ויצילם מכל צרה וצוקה – ובהצלחה מופלגה בזמן הבעל"ט".

לתרומה ליעלי ול-83 היתומים הקליקו כאן

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד