י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
טרגדיה איומה

אסון בבין הזמנים: משפחת זקבך המומה

פטירתו הפתאומית של הגאון רבי ברוך זקבך הותירה את משפחתו בהלם כבד • האברך הצדיק שכל מעייניו היו נתונים בתורה, ושתמיד עמד לימין הסובבים אותו – איננו • בבית נותרו שישה ילדים שאינם נשואים, הצעירה חגגה בת מצווה רק לפני חודש

אסון בבין הזמנים: משפחת זקבך המומה
הרב זקבך זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

"זה מסוג הטרגדיות שלוקח זמן רב להתאושש מהן", כך מסביר אחד העסקנים שמלווים את המקרה החמור של משפחת זקבך.

זה קרה בפתע פתאום: הגאון רבי ברוך זקבך, ר"מ בישיבת 'היכל טוביה' ואב לתשעה ילדים, צעד ברח' ישמח משה בבני ברק, בדרכו לחתונה אליה הועיד את פניו, במטרה לאחל למחותנים 'מזל טוב' חם ולבבי.

לפתע חש בחולשה נוראה. הוא התיישב על גדר סמוכה, וביקש מבנו, ילד בכתה ח', להזמין עבורו אבמולנס. הילד מיהר לעשות כמצוות אביו, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, הרב זקבך נפטר בו במקום.

"כשאדם חולה, יש תהליך של קבלת המצב בשבלים", מסביר העסקן שמשוחח עמנו. "מטבע הדברים, כשזה קורה בצורה פתאומית, הכל נראה אחרת, במיוחד עבור הילד שהיה לידו וראה את זה מתרחש ממש לנגד עיניו. זה משהו שקשה מאוד להתאושש ממנו".

ואכן המשפחה לא מתאוששת. ידידים וקרובים מספרים שהאבל השורר בביתם כואב במיוחד. "הוא היה בשיא פריחתו. אברך צדיק שכל מעייניו נתונים בתורה, ויחד עם זאת היה 'אב במשרה מלאה' והיה דואג לכולם.

לתרומה הקליקו כאן

"כשהגיסים והגיסות שלו התייתמו עם פטירת חמיו, הוא היה זה שחיתן אותם עד האחרון שבהם, כשהתברר שאין מי שיארגן את ה'קמחא דפסחא' השכונתית הוא היה זה שלקח על עצמו את העול הכבד הזה, וכל זאת לצד פריחה רוחנית בלתי פוסקת, והיותו מרביץ תורה ומחנך דגול בישיבת 'היל טוביה' בה לימד והרביץ תורה לעשרות תלמידים".

הרב זקבך נפטר בגיל 54 והותיר אחריו תשעה בנים ובנות, שמתוכם שלושה נשואים. שישה יתומים ויתומות נותרו  בבית, ועדיין זקוקים לאב ומחנך שידריך אותם בשנות נערותם, ויכניסם תחת חופתם בהגיעם לפרקם.

לנוכח הטרגדיה החמורה התעוררו ידידי המשפחה ובהמלצת רבני העיר, פנו להקמת קרן עזרה וסיוע, ע"י 'קופת העיר'.

"מדובר במשפחה מקסימה, ילדים טהורי לב. ממש אנשים טובים ועדינים, אבל כדי עכשיו אנחנו חייבים לעזור ולסייע להם", אומר אחד מידידי המשפחה, "זה התפקיד של כולנו, כל עם ישראל, לעמוד לצד המשפחה ולהגיש לה את העזרה הנחוצה כל כך, כדי שהיא תוכל לגדל את הילדים ברוחו של אביהם הצדיק שנפטר.

"זה העול שצריך להיות של כולנו", הם מסכמים, "כל אחד צריך לתת כפי יכולתו, ויחד, בכח הרבים ובהתגייסות כללית של כל הידידים והחברים, נצליח בעזרת ה' להעמיד קרן שתוכל להעניק להם סיוע של ממש".

לתרומה הקליקו כאן

 

קופת העיר הרב ברוך אהרן זקבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד