כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כולל טילים בליסטיים

מנהיג צפון קוריאה הורה להכפיל את ייצור הנשק האסטרטגי

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הורה למפעלי נשק - להגביר את קצב הייצור. ההוראה הגיעה שבוע לאחר שקים השתתף במצעד צבאי ענק לציון 70 שנה להפסקת מלחמת קוריאה ב-27 ביולי

מנהיג צפון קוריאה הורה להכפיל את ייצור הנשק האסטרטגי
קים בביקור באחד המפעלים צילום: kcnawatch.org

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הנחה את מנהלי מפעלי נשק גדולים, כולל קווי ייצור לטילי שיוט אסטרטגיים ומל"טים, להגביר את הייצור. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דיווחה שהוא הנחה להגדיל את יכולות הייצור במפעלים כ"חלק חשוב בחיזוק יכולות ההגנה של המדינה".

המנהיג קים הצביע במהלך ביקורו במפעל תחמושת, על שיפור בייצור של מספר משגרי טילים בעלי קליבר גדול. סוכנות הידיעות KCNA מסרה כי קים קרא לייצור המוני של "סוגים שונים של מנועי נשק אסטרטגיים מתקדמים, ובכך לתרום תרומה משמעותית לחולל מהפכה בפיתוח נשק אסטרטגי חדש מהנשק שלנו".

סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה כי הסיור הגיע שבוע לאחר שקים השתתף במצעד צבאי ענק לציון 70 שנה להפסקת מלחמת קוריאה ב-27 ביולי. במהלך המצעד הצבאי הוצגו טילים בליסטיים וגרעיניים ומל"טים לתקיפה וריגול, בנוכחות בכירים מבייג'ין ומוסקבה, בהם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. צפון קוריאה ערכה גם תערוכה גדולה במקביל ליום השנה, ומנהיג צפון קוריאה לקח את שר ההגנה הרוסי לסיור כדי לראות טילים בליסטיים.

ארה"ב מאשימה את צפון קוריאה באספקת נשק לרוסיה במלחמתה עם אוקראינה, כולל מספר רב של פגזי ארטילריה, בנוסף למשלוח טילים ששימשו כוחות חי"ר וטילים לקבוצת וגנר, אך רוסיה וצפון קוריאה הכחישו את ההאשמות הללו.

 

דרום קוריאה צפון קוריאה קים ג'ונג-און מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד